Šta čini „politički“ sadržaj?
To je važno pitanje koje je Meta upadljivo ostavila bez odgovora, uprkos tome što je društveni gigant pod vodstvom Marka Zuckerberga prošle sedmice obećao da će suzbiti ovu temu i na Instagramu i na Threads – izvanredan potez koji će imati dalekosežne i značajne posljedice po javni diskurs .
U nizu postova koji najavljuju politiku, Adam Mosseri, izvršni direktor Meta koji nadgleda i Instagram i Threads, rekao je da kompanija ne želi “proaktivno pojačavati politički sadržaj sa naloga koje ne pratite”. Mosseri je rekao da će platforme i dalje korisnicima prikazivati sadržaj sa naloga koje su odabrali da prate, ali je dodao da će kompanija “izbjeći da preporučuje politički sadržaj” širim masama.
„Naš cilj je da sačuvamo mogućnost da ljudi izaberu interakciju sa političkim sadržajem, poštujući pritom apetit svake osobe za tim“, objasnio je Moseri.
Sveobuhvatna i neprozirna odluka da se smanji određeni sadržaj koji se smatra nepoželjnim dodatno proširuje Metinu najavu od jeseni da Threads „neće širiti vijesti na platformi“, izazivajući jezu kroz zajednicu, od kojih je većina upravo pobjegla iz X Elona Muska na stabilnu platformu za razmjenu informacija.
I dok su neki u početku smatrali da je odluka o smanjenju političkog sadržaja pozitivna, potencijalno smanjujući sposobnost platforme da algoritamski preporučuje lažni ili zapaljivi sadržaj i slanje korisnika u mračne zečje rupe, to je brzo podiglo uzbunu među mnogima koji su doveli u pitanje opseg i obrazloženje.
„Zabrinjava činjenica da ne postoji definicija“, rekao je Judd Legum, koji piše nezavisni bilten Popularnih informacija i često objavljuje svoje izvještaje na platformi.
Možda je, uzvišeni cilj, upravljati sigurnim prostorom na društvenim mrežama u koji ne prodire svakodnevni monsun uznemirujućih vijesti koje zrače iz Washingtona, DC (iako bi odgovori na Mosserijeve postove mogli ukazivati na drugačije). Ali lakše je reći nego učiniti. Na kraju krajeva, veliki broj potencijalnih sadržaja lako se može kategorizirati kao „politički“.
„Izazov je identifikovati šta jeste, a šta nije politički sadržaj“, odgovorio je milijarder Mark Kuban na Mosserijevu objavu na Threads-u. „Kako ćete odrediti šta jeste, a šta nije?“
Moseri nije odgovorio Kubancu, a Meta je izbjegla odgovore na to pitanje.
“Meta izgleda ne može definirati ‘politički’ sadržaj”, rekao je Charlie Warzel, pisac u The Atlantic-u koji pokriva raskrsnicu tehnologije, politike i kulture. “Da budemo pošteni, to je teško pitanje, posebno u izbornoj godini jer politika nije neki uredno ograničeni element života – isprepletena je s kulturom, pop kulturom i vijestima o svemu, od tehnologije preko biznisa do zdravlja i nauke.”
Iako je kompanija postala alergična na političke razgovore koji teku kroz njene platforme, još uvijek nema problema s povećanjem plaćenih političkih postova. Prema Metinoj biblioteci reklama, kompanija je od 2018. godine zaradila više od 4 milijarde dolara u oglašavanju za politička i socijalna pitanja.
„Na osnovu istraživanja, naša definicija političkog sadržaja je sadržaj koji se vjerovatno odnosi na teme vezane za vladu ili izbore; na primjer, postovi o zakonima, izborima ili društvenim temama. Ova globalna pitanja su složena i dinamična, što znači da će se ova definicija razvijati kako nastavimo da se bavimo ljudima i zajednicama koji koriste naše platforme i vanjske stručnjake kako bi poboljšali naš pristup.” kazao je portparol Meta-e.
Izjava je samo pokrenula više pitanja nego odgovora. Mnogo toga se može kategorizirati pod zastavom „društvene teme“.
Na primjer, spadaju li klimatske promjene pod ovaj kišobran? Pitanja ženskih prava? LGBTQ pitanja? Meta jednostavno neće reći.
„Moja briga, i kao nezavisnog izdavača i kao LGBTQ osobe koja povremeno piše o svom životu, je da li će moje pisanje i linkovi biti svrstani u ‘političku’ kategoriju, bez obzira da li se zapravo radi o politici,” Parker Malloy , koji je autor biltena The Present Age.
Nije ograničeno samo na socijalna pitanja. Hoće li se postovi o tome kako se tehnološke platforme bore protiv dezinformacija smatrati „političkim“? Šta je sa objavama u kojima se razotkrivaju neistine o vakcinama?
Da li je Meta smatra da bi to moglo potaknuti izdavače da dramatično promijene način na koji koriste platforme i prestanu da objavljuju važne informacije na svojim platformama? Ako neka slavna osoba objavi političku podršku, hoće li i njihov nalog biti ograničen?
Iz Mete nemaju jasan odgovor
Warzel je tvrdio da je problem za kompanije kao što je Meta to što se čini da publika ne zna šta želi da društvene mreže učine u vezi sa moderacijom, iako bi većina vjerovatno radije da se ne stavlja polarizirajući sadržaj u svoje feedove.
“To je užasna situacija bez pobjede,” dodao je Warzel.
Članak je preuzet sa cnnbusines