Proizvođači automobila već neko vrijeme traže alternative za benzinske i dizel motore sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE), jedna potencijalna opcija koju treba razviti su automobili na hidrogenski pogon. Ali da li su automobili na hidrogenski pogon prava alternativa električnim automobilima koje proizvođači sada vide kao budućnost automobila sa nultom emisijom?

Uporedimo automobile na hidrogenski pogon i električne automobile, šta svaki nudi i koji ćemo voziti u budućnosti.

Šta je električni automobil i kako radi?

Prema pisanju Carwow većina električnih automobila koristi jedan motor, ali neki modeli imaju dva motora (obično jedan na prednjoj osovini i drugi na stražnjoj osovini), nudeći više snage. Paketi baterija u električnim vozilima se sastoje od hrpe litijum-jonskih ćelija, poput onih u bateriji pametnog telefona ili laptopa.

Izvor: Slobodna Dalmacija

Baterije su punjive, tako da se moraju uključiti u električnu utičnicu za punjenje, bilo kod kuće ili na javnom mjestu za punjenje. Međutim, ova vozila se relativno sporo pune. Mana im je još i nedostatak punionica i cijena. Elektična vozila također imaju regenerativno kočenje, koje uzima energiju iz točka kada vozač pritisne kočnice, koja bi prije bila izgubljena, i koristi je za punjenje baterije.

U Bosni i Hercegovini trenutno postoje 173 punjača s 205 konektora za punjenje električnih vozila, a tačnu lokaciju moguće je pronaći putem web platforme chargerbih.ba.

Šta je auto na hidrogenski pogon i kako radi?

Automobili na hidrogenski pogon su tehnički automobili na vodikove gorivne ćelije, jer su opremljeni gorivom ćelijom koja je u suštini mala elektrana na vodik.

Vodik se pod visokim pritiskom pumpa u rezervoar za gorivo automobila, koji se kombinuje sa kisikom iz vazduha oko sebe i dovodi do vodoničnih gorivnih ćelija, gdje dolazi u kontakt sa anodom i katodom. Događa se elektrohemijska reakcija, molekuli vodika se razbijaju na protone (vodu) i elektrone (struja) kako bi pokrenuli automobil.

Prednosti i potencijal automobila na hidrogenski pogon

Kako prenosi zvanična stranica BMW automobili na hidrogenski pogon ili jednostavno na vodik se pokreću isključivo električnom energijom i voze bez lokalnih emisija. Iskustvo vožnje je stoga slično onom kod električnih automobila. Naime: dinamično, gotovo tiho ubrzanje, budući da električni motori pružaju puni okretni moment čak i pri malim brzinama.

Izvor: Zvanična stranica BMW

Glavna i najveća konkurentska prednost je kratko vrijeme punjenja goriva. Za razliku od vremena punjenja e-automobila, koji ovise i o modelu i infrastrukturi, potrebno je samo tri do četiri minute da se napuni rezervoar za vodonik BMW iX5 Hydrogen (pilot flota). Ovo dovodi dostupnost i fleksibilnost vozila u skladu sa onima kod običnog automobila.

Vozila na vodik imaju sličan domet kao e-automobili sa veoma velikim skladištem baterija. Jedno punjenje vodonikom u BMW iX5 Hydrogen će vas odvesti 504 kilometara. Domet vozila na vodik ne zavisi od spoljne temperature, tako da se ne kvari po hladnom vremenu.

Pogoni na vodik mogu pomoći da se infrastruktura postavi na širu osnovu kako bi se zadovoljila sve veća potražnja za električnim stanicama za punjenje za sva ovakva vozila. Vodonik je također jedan od najefikasnijih načina skladištenja i transporta obnovljive energije tako da igra važnu ulogu u budućem opskrbljivanju energijom.

Prema navedenim podacima izgleda da će vozila na hidrogenski pogon zamijeniti električna, te da su najpraktičnija vozila koja ćemo voziti u budućnosti.