Izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice predstavlja prvo širenje tramvajske mreže od 1962. godine i ujedno najveći infrastrukturni projekt javnog prevoza u Kantonu Sarajevo. Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta ističe da je riječ o historijskom poduhvatu, koji će građanima omogućiti kvalitetniji, brži i sigurniji prevoz.Intenzivni radovi na svih 13 kilometara trase

Na svim dionicama trase, koja je duga skoro 13 kilometara u oba smjera, izvode se različiti radovi. Na pojedinim dijelovima postavlja se drugi sloj armirano-betonske ploče i ugrađuju šine, dok je do sada već položeno četiri kilometra šina u oba pravca.

Uporedo se izvode radovi na temeljima i stubovima kontaktne mreže, te na izgradnji stajališta – ukupno 20, uključujući dvije okretnice, na Ilidži i u Hrasnici.

Radovi na kolektorima i odvodnji

Poseban izazov predstavljaju radovi na dva velika kolektora. U Hrasnici se izmješta fekalni i oborinski kolektor na dužini od 1,6 kilometara, dok će se uskoro krenuti s izgradnjom novog kolektora na dionici Butmir–Hrasnica, gdje ranije nije postojala adekvatna odvodnja, u dužini od oko dva kilometra.

Izazovi na terenu

Projekt je pratio veliki broj tehničkih i administrativnih prepreka. Promijenjene su lokacije elektrovučnih podstanica u Hrasnici i Butmiru, što je zahtijevalo novu proceduru za dobijanje urbanističkih saglasnosti i građevinskih dozvola. Pored toga, kolizije s infrastrukturom komunalnih preduzeća i neriješeni imovinsko-pravni odnosi na okretnici na Ilidži dodatno su usporili dinamiku.

Ipak, ministar Šteta naglašava da očekuje završetak radova u prvom kvartalu naredne godine, uprkos svim izazovima.

Skepticizam zamijenjen vjerom u projekt

“Obećao sam da ćemo izgraditi prugu do Hrasnice i niko nije vjerovao. Čak i kad su radovi počeli, mnogi su bili skeptični. Sada, kada su vidljivi prvi kilometri šina, građani vjeruju da će tramvaj zaista voziti do Hrasnice”, poručio je Šteta. Dodaje kako je zadovoljstvo biti dio projekta o kojem se decenijama samo govorilo, a sada se konačno realizuje.

Planovi za širenje mreže do Dobrinje

Nakon što se završi pruga do Hrasnice, Ministarstvo saobraćaja KS planira nastavak širenja mreže prema Dobrinji. Pripreme za tramvajsku prugu od Nedžarića do Dobrinje i Aerodroma trebale bi početi 2026. godine.

Plan je da se urade idejni i glavni projekti, osiguraju sredstva, te raspišu tenderi za nadzor i izvođenje radova. Ako sve bude teklo prema planu, očekuje se da će tramvaj do Dobrinje saobraćati do 2030. godine.

Doprinos gradu i građanima

Izgradnja tramvajske pruge do Hrasnice donijet će višestruke koristi za Kanton Sarajevo. Prije svega, značajno će se poboljšati povezanost naselja Ilidža, Butmir, Sokolović Kolonija i Hrasnica s ostatkom grada. To će omogućiti građanima brži i udobniji dolazak na posao, školu ili fakultet, smanjiti zagušenja na cestama, te smanjiti zavisnost od automobila i minibuseva.

Moderni tramvajski sistem sa 20 stajališta i novim okretnicama olakšat će svakodnevni život stanovnicima ovih naselja, a istovremeno doprinijeti smanjenju zagađenja zraka zahvaljujući korištenju ekološki prihvatljivog prevoza. Očekuje se da će ovaj projekat dugoročno smanjiti saobraćajne gužve na jednoj od najopterećenijih gradskih saobraćajnica, te otvoriti mogućnost za nova naselja i poslovne zone duž trase.

Pored saobraćajnih benefita, ovakvi infrastrukturni projekti potiču lokalnu ekonomiju jer angažuju veliki broj radnika, građevinskih firmi i dobavljača. Dugoročno, povećanje mobilnosti stanovništva pozitivno utiče na razvoj turizma, trgovine i poslovnih aktivnosti.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW