Liste čekanja koje pacijenti često nazivaju i “liste smrti” predstavljaju jedan od najvećih problema zdravstvenog sistema u našoj zemlji. Ipak, ljudska volja i zajedništvo su ti koji se ne predaju. I ove godine udruženje Think Pink i kompanija Alma Ras udružili su svoje snage i kroz kampanju pružili podršku ženama koje vode bitku protiv karcinoma dojke.

Iako pacijenti s različitim dijagnozama širom naše zemlje vode bitku sa izazovima i nedostacima u zdravstvenom sistemu, udruženje Renesansa iz Sarajeva, koje pomaže osobama oboljelim i liječenim od tumora dojke, često je najglasnije kada se priča o problemu liste čekanja.

U posljednje vrijeme se o toj temi govori nešto više, kao i zakonskim rješenjima, međutim još uvijek ništa nije dogovoreno.

Više puta se oglašavala i predsjednica ovog udruženja, Enida Glušac, a u izjavi za medije je objasnila koji su to najveći problemi s kojima se susreću.

“Pored problema koji imamo već godinama a to je problem sa Fondom solidarnosti, odnosno sa listama čekanja, odnosno kako to pacijenti s pravom nazivaju listama smrti, trenutno imamo i gorući problem sa deficitarnim citostaticima. Taj problem se ponavlja periodično svake godine, barem par puta u toku godine.”

“Zamislite kakva je šok za jednog pacijenta kada dovede svoj organizam ured i može primiti kemoterapiju i onda dođe na kliniku i na klinicu mu kažu da u stvari terapiju ne može primiti jer lijeka nedostaje”, dodala je Glušac.

Isti problem i u susjedstvu

Kako piše novinarka Jutarnjeg lista Ivana Krnić, početkom ove godine, ministar Beroš prebacio je 41 tisuću pregleda privatnim klinikama, za to dao dva milijuna eura i rekao da je – riješio liste čekanja.

Na magnetsku rezonancu kao dijagnostički pregled za nehitne pacijente prosječno se čeka 86 dana.

Najdulje se čeka na MR sijalografiju, 171 dan, za MR medijastinuma čeka se 161 dan, MR vrata 118 dana, MR mozga s TOF angiografijom čeka se 110 dana, srca 100 dana, a lumbosakralne kralježnice 92 dana, pohvalili su se novim smanjenjem lista čekanja iz Ministarstva zdravstva.

Jutarnjem listu se, pak, javila liječnica koju je napao pacijent jer je UZV abdomena dobio za 16 mjeseci. Je li cilj ispunjen i koji je uopće cilj?

“Iskreno, ne znam što bih rekao. Je li u središtu pacijent i njegovo zdravlje, novac ili predizborna kampanja. Nema ministra koji nije imao problem s listama čekanja pa čisto sumnjam da je ovo rješenje 30-godišnjeg problema”, govorio je početkom godine ravnatelj jedne zagrebačke bolnice.

Ako ćemo vjerovati ravnateljima, cilj je uglavnom ispunjen – većina lista čekanja diljem Hrvatske uglavnom se svela u okvir tih famoznih 270 dana. Ako pretpostavimo da bi glavni razlog trebao biti da pacijenti dođu do liječnika na vrijeme, nije zanemariva ni činjenica da to donosi – novac.

Ministar Vili Beroš više je puta napomenuo da je upravo smanjenje lista čekanja jedan od uvjeta zacrtanih Nacionalnim planom oporavka i otpornosti (NPOO). Nakon višednevnog istraživanja, zvanja ravnatelja bolnica, liječnika, šefova odjela i ostalih, čini se da su se liste smanjile. Ali do kada?

“Dok ne završe izbori”, kaže još jedan ravnatelj. Dobar dio njih pozdravlja inicijativu, ali ne vjeruju da je održiva.”Nije laž da su se liste smanjile, ali pitanje je do kada”, govori drugi.

Zajednička kampanja “Podrška koju volim”

Od jučer, Vilsonovo šetalište krasi jedinstvena emotivna postavka koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim – grudnjaci pažljivo postavljeni duž staze, prikupljeni u okviru akcije koju je organizovala kompanija Alma Ras, zajedno sa svojim vjernim kupcima.

Ova postavka nije samo vizuelno upečatljiv prizor, već nosi duboku i emotivnu poruku podrške ženama oboljelim od raka dojke. Tokom akcije prikupljeno je preko 2.000 grudnjaka – 2.000 simbola snage, nade i ljubavi.

Oni sada pričaju svoje tihe, ali moćne priče, na ovom sarajevskom šetalištu, podsjećajući nas sve na važnost zajedništva i brige jednih za druge.

Kao kompanija koja većinski zapošljava žene i brine o njima, Alma Ras je uvijek stavljala ženu u središte svog poslovanja. U saradnji s udruženjem Think Pink, nastavili su tu misiju kroz donaciju od 27.000 KM kao podršku ženama koje prolaze ovu borbu.

No, ono što ovu kampanju čini posebnijom jeste i učešće kupaca Alma Ras, koji su kroz kupovinu artikala iz linije “Podrška koju volim” i donaciju svojih grudnjaka, postali glas podrške i solidarnosti.

“Danas sam posebno ponosna što smo zajedno sa našim vjernim kupcima i udruženjem Think Pink uspjeli stvoriti ovaj emotivan i vizualno upečatljiv prikaz podrške ženama oboljelim od karcinoma dojke. Ova postavka, koja uključuje preko 2.000 grudnjaka koji su donirali upravo naši kupci, simbolizira snagu, nadu i ljubav, te služi kao podsjetnik da nijedna žena ne treba biti sama u svojoj borbi. Hvala svima što ste dio ove priče i što zajedno činimo razliku”, riječi su Nermine Kadrić, marketing menadžerice kompanije Alma Ras.

“Iza svakog od 2.000 grudnjaka stoji 2.000 žena, priča, emocija, ljubavi, empatije i razumijevanja. Izuzetno smo zahvalni kompaniji Alma Ras na partnerstvu koje traje 365 dana u godini”, istaknula je Nela Hasić, regionalna direktorica organizacije Think pink – zajedno smo jedno.

Postavka će biti izložena do 15. oktobra, dok će izdvajanje 1 KM iz linije “Podrška koju volim” trajati do kraja godine.

Ne smijemo zaboraviti da više od 90% žena s rakom dojke se može izliječiti ako se dijagnoza bolesti postavi u ranom stadiju. Redovnim pregledom, koji uključuje samopregled, mamografiju i ultrazvučni pregled dojki, rak dojke može se otkriti u ranom stadiju, kada su izgledi za izlječenje mnogo veći.

Oktobar je mjesec borbe protiv raka dojke. Kako bi bilo divno da ova kampanja doprinese smanjenju liste čekanja ili nekog drugog problema, možda baš u oktobru. Svake minute jedan pacijent može izgubiti život zbog nepostojećih zakonskih odredba.