Tokom vikenda pronađene su obje crne kutije aviona kompanije Air India koji se srušio u Ahmedabadu, pri čemu je stradalo 270 osoba. Podaci s ovih uređaja obično rasvjetljavaju uzrok nesreće, međutim, istražni centri odbacuju najnovije informacije koje su se pojavile u javnosti.
Prema pisanju grčkog portala Protothema, preliminarni izvještaj Odjela za istraživanje avionskih nesreća Indije (AAIB), koji će uskoro biti objavljen, ukazuje da je mogući uzrok pada aviona Boeing 787, let AI-171, bio mehanički kvar na pilotskom sjedištu tokom polijetanja.
Kako se navodi, dok je avion započinjao fazu rotacije, sjedište pilota je iznenada kliznulo unazad zbog kvara na mehanizmu za zaključavanje šine. Pilot je usljed pomjeranja nehotice potisnuo ručice potiska u položaj za minimalnu snagu, što je prouzrokovalo nagli gubitak snage motora.
Dodaju da je kopilot pokušao ponovo povećati potisak, ali zbog položaja tijela kapetana nije uspio da kontroliše komande.
Protothema je objavila i hronologiju događaja:
- 12 sekundi: Početak rotacije, sjedište klizi unazad.
- 15 sekundi: Potisak se povlači, kopilot viče: „Potisak pada!“
- 18 sekundi: Kapetan uzvikuje: „Moja pozicija!“, čuju se zvuci borbe sa sjedištem.
- 26 sekundi: Kopilot pokušava vratiti potisak, avion doseže 214 stopa i prestaje da se penje.
- 38 sekundi: Udar.
Pregled olupine je, navode, pokazao slomljene sigurnosne igle na mehanizmu sjedišta pilota. Prema ovim nalazima, planirano je da se hitno provjere ostali avioni istog tipa kako bi se spriječili slični problemi. Dio preliminarnog izvještaja već je dostavljen stranim istražnim tijelima, koja su provjerila imaju li zabilježene slične slučajeve bez nesreća. Zbog toga su Air India avioni tipa Boeing 787 prioritetno pregledani, posebno mehanizmi za pomjeranje sjedišta u kokpitu.
Ipak, portal The Aviation Herald tvrdi da su ti navodi netačni, navodeći da je avion ubrzo nakon polijetanja naglo izgubio visinu, bez prijavljenog problema s potiskom. Prema njihovim informacijama, nekoliko minuta nakon polijetanja posada je proglasila vanrednu situaciju, navodeći „nema potiska, avion ne stiče uzgon“, a potom se srušio.
Indijska Direkcija za civilno zrakoplovstvo (DGCA) potvrdila je da su preliminarna ispitivanja isključila udar ptice, jer nisu pronađeni ostaci ptica. Utovar je bio standardan, pa je greška s teretom malo vjerovatna. Istovremeni otkaz oba motora i pilotska greška smatraju se malo vjerovatnim.
Vladini zvaničnici su 15. juna 2025. izvijestili da je avion pri polijetanju iskoristio gotovo cijelu pistu dužine 3.505 metara, što nije uobičajeno.
Avion Boeing 787-8 Dreamliner kompanije Air India, na letu za London, srušio se nedugo nakon polijetanja iz zapadnoindijskog Ahmedabada. Poginulo je najmanje 270 ljudi, uključujući desetine stanovnika zgrade u koju je udario. Preživio je samo jedan putnik koji je, prema medijima, uspio iskočiti kroz obližnji izlaz za nuždu.