Foto: Klix.ba

U Bihaću je danas potpisan Ugovor za izvođenje prve faze radova na izgradnji obilaznice, čvorišta Jablanska ulica-Mali Lug, a potpisali su ga predstavnici JP Ceste Federacije BiH i izvođači radova, u prisustvu delegacije Federalne vlade koju je predvodio premijer Nermin Nikšić.

Radi se o projektu saobraćajnog rasterećenja Bihaća i ujedno izgradnje brze ceste Bihać-Bosanska Krupa, tako što će se magistralna ulica M14 iz naselja Jablanska preusmjeriti prema Srbljanima i Grmuši, odakle treba ići još 18 kilometara ceste prema Bosanskoj Krupi.

Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić, koji je prusustvovao potpisivanju ugovora sa izvođačima radova, ocijenio je ovo vrlo značajnim projektom jer se radi o žili kucavici za koju je prilikom posjete Bihaću prošle godine u vrijeme poplava dao obećanje da će uraditi sve što može da se ovaj projekat ubaci u program za ovu godinu.

“Evo uspjeli smo ubaciti u program tu dionicu i ovo danas je ustvari prvi korak zaobilaznice i kružnih tokova, i svakako to treba da rezultira nastavkom i okončanjem, izgradnjom kompletne dionice prema Bosanskoj Krupi. Nastojimo da ravnomjerno ovaj budžet i sredstva koja imamo raspoređujemo po cijeloj Federaciji BiH, imajući u vidu da je najveća investicija po pitanju cesta u Koridor 5C, ali ne možemo dopustiti da ostali krajevi ostanu zapostavljeni i bez kvalitetne putne komunikacije”, istakao je premijer Nikšić.

Najavio je da Vlada Federacije i JP Ceste FBiH imaju namjeru utvrditi plan izgradnje brzih cesta Federacije BiH. Od ranije se zna da se planira izgradnja brze ceste Lašva-Bihać, i također ovdje kroz Unsko-sanski kanton brza cesta Bihać-Velika Kladuša, te jednu dionicu u Hercegovini i Tuzlanskom kantonu.

“Želja nam je da ravnomjerno rasporedimo investicije na teritoriji cijele Federacije BiH i kantona, da to ne bude samo u jednom kantonu i drago mi je da ovdje u Unsko-sanskom kantonu imamo projekte. Imali smo priliku čuti danas od jednog od izvršnih direktora u JP Ceste Federacije BiH o tome da se ovdje radi još nekoliko značajnih projekata koji se rade. Nisu u rangu ovih, ali su značajni jer će sigurno poboljšati kvalitet saobraćajne komunikacije i standard života ovdje u Unsko-sanskom kantonu”, poručio je premijer Nikšić.

Za bihaćkog gradonačelnika Elvedina Sedića ovo predstavlja izuzetno značajan trenutak jer se ovim potpisivanjem ugovora konačno stavila tačka na priču o ovom projektu.

“Potpisan je ugovor u vrijednosti od 15 miliona KM, prije toga je utrošeno više od 4 miliona KM na eksproprijaciju na tu dionicu od 3,5 kilometara i radovi će početi odmah nakon potpisivanja ugovora. Drago mi je da se, ono o čemu smo pričali proteklih godinu i pol dana s premijerom Nerminom Nikšićem, Vladom i Cestama Federacije BiH, konačno sa riječi prešli na djela”, kazao je Sedić.

Vlada Federacije BiH pokrenula je ovaj projekat 2004. godine i proglasila ga jednim od prioritetnih projekata. Izvođači radova su Prijedor putevi a.d. Prijedor i Kovgrad iz Bužima.

“Ovo je jedna od zadnjih programa modernizacije magistralnih cesta kojeg je JP Ceste Federacije BiH još provodilo 2018. godine i kompletan se finansira iz kredita EBRD i moram da kažem da je program modernizacije obuhvatao 173 miliona eura vrijednosti. Ova cesta je jako bitna i za JP Ceste Federacije BiH i za Unsko-sanski kanton iz razloga što postojeća cesta prolazi duž kanjona rijeke Une, ima nedovoljnu širinu saobraćajnih traka i teretna vozila se teško mimoilaze, ima veliki kanjon u kojem ima zaostalih mina”, pojasnio je direktor JP Ceste Federacije BiH Ljubo Pravdić.

Zaključio je da u zimskom periodu dolazi do zastoja saobraćaja zbog obrušavanja te imaju još jednu nepovoljnost zbog koje se to mora izmjestiti, a to je da se sa željezničkom prugom ukršta na šest mjesta u nivou i bez posebnih sigurnosnih zaštita.

“Potpisan je ugovor u vrijednosti od 15 miliona KM, prije toga je utrošeno više od 4 miliona KM na eksproprijaciju na tu dionicu od 3,5 kilometara i radovi će početi odmah nakon potpisivanja ugovora. Drago mi je da se, ono o čemu smo pričali proteklih godinu i pol dana s premijerom Nerminom Nikšićem, Vladom i Cestama Federacije BiH, konačno sa riječi prešli na djela”, kazao je Sedić.

Vlada Federacije BiH pokrenula je ovaj projekat 2004. godine i proglasila ga jednim od prioritetnih projekata. Izvođači radova su Prijedor putevi a.d. Prijedor i Kovgrad iz Bužima.

“Ovo je jedna od zadnjih programa modernizacije magistralnih cesta kojeg je JP Ceste Federacije BiH još provodilo 2018. godine i kompletan se finansira iz kredita EBRD i moram da kažem da je program modernizacije obuhvatao 173 miliona eura vrijednosti. Ova cesta je jako bitna i za JP Ceste Federacije BiH i za Unsko-sanski kanton iz razloga što postojeća cesta prolazi duž kanjona rijeke Une, ima nedovoljnu širinu saobraćajnih traka i teretna vozila se teško mimoilaze, ima veliki kanjon u kojem ima zaostalih mina”, pojasnio je direktor JP Ceste Federacije BiH Ljubo Pravdić.

Zaključio je da u zimskom periodu dolazi do zastoja saobraćaja zbog obrušavanja te imaju još jednu nepovoljnost zbog koje se to mora izmjestiti, a to je da se sa željezničkom prugom ukršta na šest mjesta u nivou i bez posebnih sigurnosnih zaštita, piše Klix.ba.