Koncert hrvatskog izvođača Marka Perkovića Thompsona, poznatog i pod nadimkom Baja Mali Knindža (preuzetim po američkom oružju iz Drugog svjetskog rata), privukao je oko pola miliona ljudi na zagrebački Hipodrom.
Organizacija, broj prisutnih, sigurnosni aspekti i finansijska logistika pozicionirali su ovaj događaj kao jedno od najvećih muzičkih okupljanja ne samo u regiji, već i na evropskom nivou.
Okupljanje tolikog broja ljudi na jednom mjestu nadilazi okvir običnog koncerta. Thompson je, bez obzira na muzički ukus, postao simbol s masovnim utjecajem – na granici između pop-kulture, ideološkog pokreta i religijske identifikacije.
Njegov imidž gradi se na spoju nacionalnog ponosa, vjere i ratnog narativa. Ključna komponenta tog identiteta jeste glorifikacija borbe, simbolike i sjećanja na Domovinski rat – pri čemu često, eksplicitno ili prikriveno, evocira i motive iz vremena NDH, uključujući i kontroverzni ustaški pozdrav.
Na koncertu u Zagrebu, uz pjesmu “Bojna Čavoglave”, Thompson je uzviknuo “Za dom”, a publika odgovorila s “Spremni” – pozdrav koji je u više navrata proglašen fašističkim simbolom i predmetom pravnih i društvenih rasprava.
U svojim tekstovima, Thompson često spaja ideje domoljublja s porukama koje mnogi prepoznaju kao historijski revizionizam. Na taj način komercijalizira emocije, posebno one povezane s ratom, uz istovremeno umanjivanje ili prikrivanje fašističkih konotacija.
Tokom protekle dvije decenije, svoj status “čuvara domoljublja” ojačao je kroz povezanost sa sportskim institucijama i sportistima, čime je postao dio glavne kulturne struje u Hrvatskoj.
Međutim, upravo tu leži i suštinski izazov za hrvatsku državu – isticanje evropskih vrijednosti dok se istovremeno podržava kulturni fenomen koji uključuje fašističku simboliku.
Paradoks postaje očit u kontekstu odnosa prema Bosni i Hercegovini. Iako BiH ima brojne unutrašnje izazove, ona ostaje dosljedna u svom antifašističkom nasljeđu. U isto vrijeme kada Thompson okuplja mase u Zagrebu, u BiH nastupaju bendovi poput Zostera, Psihomodo popa, Bombaj štampe, Mileta Kekina i S.A.R.S.-a – izvođači koji nose drugačije, otvorenije i inkluzivnije poruke.
Hrvatska, dok se u njenoj prijestolnici masovno uzvikuje “Za dom spremni”, teško može zadržati kredibilitet da moralizira BiH o evropskim vrijednostima, toleranciji i demokratskim standardima, prenosi Klix.