Koncert hrvatskog izvođača Marka Perkovića Thompsona, poznatog i pod nadimkom Baja Mali Knindža (preuzetim po američkom oružju iz Drugog svjetskog rata), privukao je oko pola miliona ljudi na zagrebački Hipodrom.

Organizacija, broj prisutnih, sigurnosni aspekti i finansijska logistika pozicionirali su ovaj događaj kao jedno od najvećih muzičkih okupljanja ne samo u regiji, već i na evropskom nivou.

Okupljanje tolikog broja ljudi na jednom mjestu nadilazi okvir običnog koncerta. Thompson je, bez obzira na muzički ukus, postao simbol s masovnim utjecajem – na granici između pop-kulture, ideološkog pokreta i religijske identifikacije.

Njegov imidž gradi se na spoju nacionalnog ponosa, vjere i ratnog narativa. Ključna komponenta tog identiteta jeste glorifikacija borbe, simbolike i sjećanja na Domovinski rat – pri čemu često, eksplicitno ili prikriveno, evocira i motive iz vremena NDH, uključujući i kontroverzni ustaški pozdrav.

Na koncertu u Zagrebu, uz pjesmu “Bojna Čavoglave”, Thompson je uzviknuo “Za dom”, a publika odgovorila s “Spremni” – pozdrav koji je u više navrata proglašen fašističkim simbolom i predmetom pravnih i društvenih rasprava.

U svojim tekstovima, Thompson često spaja ideje domoljublja s porukama koje mnogi prepoznaju kao historijski revizionizam. Na taj način komercijalizira emocije, posebno one povezane s ratom, uz istovremeno umanjivanje ili prikrivanje fašističkih konotacija.

Tokom protekle dvije decenije, svoj status “čuvara domoljublja” ojačao je kroz povezanost sa sportskim institucijama i sportistima, čime je postao dio glavne kulturne struje u Hrvatskoj.

Međutim, upravo tu leži i suštinski izazov za hrvatsku državu – isticanje evropskih vrijednosti dok se istovremeno podržava kulturni fenomen koji uključuje fašističku simboliku.

Paradoks postaje očit u kontekstu odnosa prema Bosni i Hercegovini. Iako BiH ima brojne unutrašnje izazove, ona ostaje dosljedna u svom antifašističkom nasljeđu. U isto vrijeme kada Thompson okuplja mase u Zagrebu, u BiH nastupaju bendovi poput Zostera, Psihomodo popa, Bombaj štampe, Mileta Kekina i S.A.R.S.-a – izvođači koji nose drugačije, otvorenije i inkluzivnije poruke.

Hrvatska, dok se u njenoj prijestolnici masovno uzvikuje “Za dom spremni”, teško može zadržati kredibilitet da moralizira BiH o evropskim vrijednostima, toleranciji i demokratskim standardima, prenosi Klix.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW