Njemački auto-klub ADAC upozorava da će cijene benzina i dizela znatno porasti kada evropski sistem trgovanja emisijama ugljen-dioksida stupi na snagu. Ovaj rast troškova neće pogoditi samo zemlje EU, već i one poput BiH, koje zavise od uvoza goriva.

Prema procjenama ADAC-a, do 2026. godine cijene goriva će rasti postepeno – do tri centa po litru benzina i 3,1 cent za dizel. Međutim, od 2027. očekuje se znatno veće poskupljenje, koje bi moglo dostići i 19 centi po litru, zavisno od tempa primjene mjera zaštite klime.

Uticaj na BiH

Bosna i Hercegovina, čije se tržište oslanja na uvoz goriva i globalne cijene, mogla bi osjetiti posljedice evropskog poskupljenja. Povećanje cijena u EU često dovodi do rasta troškova transporta i uvoza, što se direktno reflektuje na potrošače u BiH.

S obzirom na to da BiH nema značajne mehanizme za regulaciju cijena goriva, osim ograničene kontrole marži, vozači bi mogli osjetiti dodatno finansijsko opterećenje. U kombinaciji s inflacijom i već visokim troškovima života, ovo poskupljenje bi moglo uticati na cijelu ekonomiju – od prevoza do cijena osnovnih namirnica.

Posljedice evropske regulative

Evropski sistem trgovanja emisijama CO2 (ETS) ima za cilj smanjenje ugljeničnih emisija i prelazak na održive izvore energije. Ipak, kao i ranije, ovakve mjere često donose ekonomske posljedice koje najviše pogađaju građane.

Iako BiH nije članica EU, odluke donesene u Briselu imaju značajan uticaj na njenu ekonomiju. Povećanje cijena goriva u Evropi može dovesti do viših troškova za transportne kompanije, skupljih uvoznih proizvoda i dodatnog pritiska na standard građana.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW