Kina je 30. decembra završila izgradnju najdužeg ekspresnog tunela na svijetu, Tianshan Shengli tunela, smještenog u autonomnoj oblasti Xinjiang Ujgura. Tunel je dug 22,13 kilometara, a njegova izgradnja ima za cilj smanjenje vremena putovanja kroz planine Tianshan, značajnu geografsku prepreku. Prema South China Morning Post, kada postane operativan, očekuje se da poboljša povezanost između sjevernog i južnog Xinjianga.
10 ključnih tačaka Tianshan Shengli tunela:
Završetak izgradnje Tianshan Shengli tunela: 30. decembra Kina je završila izgradnju najdužeg ekspresnog tunela na svijetu, koji se nalazi u autonomnoj oblasti Xinjiang Ujgura.
Dužina tunela i svrha: Tunel Tianshan Shengli, dug 22,13 km, smanjiće vrijeme putovanja kroz planine Tianshan sa tri sata na otprilike 20 minuta.
Regionalni uticaj: Tunel će poboljšati povezanost između sjevernog i južnog Xinjianga, čime će poboljšati pristup euroazijskim zemljama u okviru Ekonomskog pojasa Puta svile.
Dio Urumqi-Yuli ekspresnog puta: Tunel je ključni segment 319,72 kilometra dugog ekspresnog puta Urumqi-Yuli, koji će smanjiti vrijeme vožnje između Urumqija i okruga Yuli sa sedam sati na nešto više od tri sata. Ekspresni put bi trebalo da bude otvoren 2025. godine.
Izazovi u izgradnji: Radovi na tunelu započeli su u aprilu 2020. godine, a tokom izgradnje suočavali su se sa brojnim izazovima, uključujući rad na visinama iznad 3.000 metara i složene geološke uslove.
Ekološke preporuke: Izgradnja u blizini glečera Tianshan No. 1 i izvora vode za Urumqi zahtijevala je poštovanje visokih standarda ekološke zaštite.
Tehnološki napreci: Ovaj projekt označava prvu upotrebu mašine za bušenje tunela u kineskoj izgradnji puteva, što je skratilo uobičajeno vrijeme izgradnje sa 10 godina na nešto više od četiri godine.
Projektni detalji: Tunel ima dvoosovinsku, četvoro traku dizajn sa ograničenjem brzine od 100 km/h, smješten u udaljenim planinama Tianshan na više od 3.000 metara nadmorske visine.
Izazovi za radnike: Više od 3.000 radnika radilo je u teškim uslovima sa niskim nivoom kisika i na visokim nadmorskim visinama, prevazilazeći geološke probleme poput izbijanja kamenih masiva i urušavanja.
Vrijeme završetka: Iako su uslovi bili veoma teški, tunel je završen za 52 mjeseca, što je brže nego obično potrebno vreme od 72 meseca, koristeći konvencionalne metode.