Nakon što je iz Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) objavljeno da se suočava s ozbiljnim operativnim poteškoćama usljed naglog i istovremenog povećanja broja bolovanja među operativnim osobljem, oglasio se i direktor Davorin Primorac.
„Kao direktor BHANSA, osjećam odgovornost da informišem javnost da se Agencija trenutno nalazi pred ozbiljnim izazovom u pružanju usluga kontrole zračnog saobraćaja, izazvanim iznenadnim, koordiniranim odlascima većeg broja kontrolora letenja na bolovanje“, rekao je Primorac.
Dodao je da ova situacija ne pogađa samo rukovodstvo Agencije, već ima šire posljedice – osjeća je čitav zračni sektor BiH, uključujući aviokompanije, putnike, kao i međunarodnu reputaciju Bosne i Hercegovine.
„Samo tokom jednog vikenda evidentirano je više od 70.000 minuta kašnjenja. Svaka nova slična situacija može dodatno narušiti povjerenje evropskih regulatora, avioprijevoznika i potencijalnih investitora u naš zrakoplovni sektor“, naglasio je.
Podsjetio je da BHANSA ne osporava pravo radnika na bolovanje, ali da kao odgovorna institucija mora ispitati da li se to pravo koristi u skladu sa zakonom i profesionalnim standardima.
„Uprava Agencije, i pored toga što su nam računi blokirani – zbog razloga koji nisu u našoj nadležnosti – odlučila je isplatiti pune plaće i naknade. Nikada nije bilo govora o otpuštanju radnika niti uskraćivanju njihovih prava. Naprotiv, činimo sve kako bismo očuvali stabilnost sistema u interesu svih korisnika“, rekao je Primorac.
Na kraju je pozvao zaposlenike na razum i profesionalno ponašanje.
„Otvoreni smo za dijalog, ali sigurnost zračnog saobraćaja i povjerenje koje nam je povjereno neće biti predmet pregovora“, zaključio je direktor BHANSA-e.