U objavljenom izvještaju Ureda za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine navedeno je nekoliko ozbiljnih propusta u financijskom poslovanju kompanije „Hrvatske pošte“ d.o.o. Mostar. Između ostalog, navedeno je da se prilikom zapošljavanja nije poštovao zakon pa tako za 64 upošljavanja nije bio raspisan javni konkurs. Osim toga, više od 300 hiljada maraka je potrošeno mimo Zakona o javnim nabavkama.

U posljednjem izvještaju objavljenom na službenoj stranici Ureda za reviziju institucija u Federaciji BiH, ukazano je na nekoliko ozbiljnih propusta u radu HP Mostar, pa je revizor iznio osnove za mišljenje s rezervom, kada je riječ ocjenjivanju financijskog izvještaja ove kompanije.


Utvrđen broj radnih mjesta ali ne i broj izvršilaca

Pravilnikom o radu, organizacijskoj strukturi i sistematizaciji radnih mjesta utvrđen je samo broj radnih mjesta, ali ne i potreban broj izvršilaca, što nije u skladu sa članom 118. Zakona o radu, navodi se u revizorskom izvještaju. Društvo je Pravilnikom utvrdilo 182 radna mjesta, a na 31. 12. 2023. godine bilo je zaposleno 710 izvršilaca. S obzirom na to da nije utvrđen ukupan broj zaposlenika, ne može se utvrditi stvarno potreban broj izvršilaca, niti adekvatno planirati prijem zaposlenika.

Revizori podsjećaju da je Pravilnikom o planiranju iz 2021. godine utvrđeno da se u okviru trogodišnjeg i godišnjeg plana donose pojedinačni planovi, između kojih je i Plan zaposlenih sa kvalifikacijskom strukturom. Planom poslovanja za 2023. godinu, osim u dijelu planirane strukture troškova plaća za 702 izvršioca, nije razmatran plan zapošljavanja kojim bi se planirala struktura potrebnih zaposlenika prema kvalifikacijama određenog radnog mjesta.

Zapošljavanje bez javnog oglašavanja

Kako navode revizori, u ovoj kompaniji je izvršen prijem 64 zaposlenika u radni odnos bez procedure javnog oglašavanja, primjenjujući izuzeća shodno Uredbi o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u FBiH. Međutim, Društvo je angažovanje osoba na određeno vrijeme vršilo tokom cijele godine, čime nisu ispunjeni uslovi iz navedene Uredbe, s obzirom na to da se radi o sistematizovanim radnim mjestima za koja je trebalo provesti procedure javnog oglašavanja. Revizori upozoravaju da na ovaj način nije ispoštovana transparentnost prilikom zapošljavanja u skladu sa Zakonom o radu.

Tokom godine radni odnos zasnovan je sa 90 zaposlenika, od čega je 64 zaposleno na određeno vrijeme (šest mjeseci) po osnovu Uredbe, na osnovu ukazane potrebe i zaključka Uprave. Od 64 zaposlena (izdvajamo: 25 pomoćnih radnika za poštanske poslove, 22 pomoćna operatera u poštanskom prometu, 11 poštara) na osnovu Uredbe, sa njih 36 nakon proteka šest mjeseci i objavljenog javnog konkursa zaključen je ugovor na neodređeno vrijeme. Za prijem po osnovu Uredbe Društvo koristi podatke iz formirane baze podataka zainteresovanih kandidata, iz ranije pristiglih prijava sa biografijom.

Javne nabavke nisu u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama

Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH utvrdio je da kod provođenja postupaka javnih nabavki u iznosu od najmanje 322.733 KM nije postupljeno u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama u dijelu koji se odnosi na ocjenjivanje ponuda u skladu sa zahtjevima iz tenderske dokumentacije, odabir odgovarajućeg postupka i sačinjavanje tenderske dokumentacije na način da se svim ponuđačima omogući jednak tretman.

Osim toga, kod radova na izgradnji glavnog poštanskog logističkog središta (GPLS) Bišće polje i razvoju informacionog sistema „PostIS“ konstatovana su značajna kašnjenja u odnosu na ugovorene rokove, a da izvođačima radova nije fakturisana ugovorna kazna za svaki dan kašnjenja ili aktivirana garancija za dobro izvršenje posla, a cijena iz ugovora na izgradnji GPLS-a je uvećana za 950.617 KM (13,91% od ukupno ugovorene vrijednosti), iako je članom 4. ugovora definisano da su cijene iz prihvaćene ponude fiksne u periodu njegovog izvršenja.

    Kompletan revizorski izvještaj možete pročitati na ovom linku!