Kampanja koju realizuje marketinška agencija Aquarius #nisamSTEREOTIP provodi se u periodu od 25. maja do 25. juna. Na taj način su pokrenuli mjesec borbe protiv stereotipa, iako on kao takav ne postoji. Ona je u neku ruku nastavak prošlogodišnje društveno odgovorne kampanje SNIŽENA.

Aquarius iz Banjaluke, jedna je od prvih advertising, a danas i među vodećim full-service, agencija u Bosni i Hercegovini. Osnovana je 1993. godine, a danas posluje regionalno sa šest kompanija iz grupe. U svojih 30 i više godina rada, poslovali su sa preko 100 klijenata i 1000 kompanija. Trenutno broje preko 80 zaposlenih.

Nedavno su također odlučili da zaposleni rade četiri dana u sedmici, nadajući se da će biti pokretač promjena na bolje u kreativnoj industriji i drugim kompanijama. Produženi vikend, manje stresa, više odmora, bolje raspoloženje zaposlenih, a jednaka plata i produktivnost bili su vodič za donošenje odluke o četverodnevnom radnom vremenu.

Simbol boginje Mokoš

Mokoš je boginja koja je protkana kroz svaku ženu. Ona je onaj njen dio koji brine o drugima. Ona nit koja daje, povezuje i štiti, a zauzvrat dobija unutarnji mir, radost i sreću. Mokoš je neumorna pletilja sudbine, vlastite i ljudske.

Ona je ostvarenje zrele žene, hraniteljice, zaštitnice i majke, koja ubire plodove svog rada i drži niti sudbine u svojim rukama. Ali ih i nesebično širi i u pravom trenutku biva oslonac, podrška i ohrabrenje svakoj ženi. Mokoš je, svojom pričom i simbolom, i crvena nit koja sudbinski povezuje društveno odgovornu kampanju SNIŽENA, iz 2023., i njen ovogodišnji, svojevrsni nastavak.

”Simbol kampanje je značka inspirirana simbolom boginje Mokoš, a koja vizuelno podsjeća na znak za postotak. Žene nismo željele predstaviti kao proizvod ili postotak, već isključivo na simboličan način iznova ukazati na to da se svakodnevno bore za svoj dio ravnopravnosti. Mokoš je boginja života, zaštitnica žena i neustrašiva pletilja sopstvene sudbine, baš kao i žene o kojima govorimo i kojima se obraćamo u našoj kampanji.”, pojasnila je Marina Todorović, koja potpisuje kreativnu direkciju kampanje.

Kako kažu, Mokoš značka će, kao dio ovogodišnjeg poklon-paketa koji šaljemo na brojne adrese širom zemlje, biti naš svojevrstan poziv svim tim ženama da je hrabro i ponosno nose i na taj način podrže našu kampanju, ali i da svojim objavama na mrežama, uz istoimeni “hashtag”, javnosti jasno i glasno poruče #nisamSTEREOTIP.

#nisamSTEREOTIP

“Koliko puta te zabolio nečiji prijekoran pogled, nečija riječ koja se bez imalo kočnice skotrljala ravno na tvoju dušu? Koliko puta su te smjestili na neku, samo njima znanu, policu morala ili pripadnosti, po vlastitom nahođenju, samo njihovim kriterijumima, tamo nečijim očekivanjima? Koliko puta su iz svega toga izuzeli tvoju prirodu ili osobnost, tvoju esenciju, snove, želje i ambicije?” riječi su ovo kojima je opisana kampanja #nisamSTEREOTIP.

”#nisamSTEREOTIP je naš osvrt, a ujedno i poziv, da još jasnije i glasnije podsjetimo na mnoge stereotipe s kojima se žene suočavaju i u 21. stoljeću. Kampanjom želimo probuditi, dodatno osvijestiti, ali i educirati javnost da je vrijeme da se kao pojedinci, ali i cjelokupno društvo izdignemo iznad stereotipa, a svaku ženu koja je suočena s osudom ohrabrimo da javno poruči #nisamSTEREOTIP”, objasnila je Brankica Janković, direktorica Aquarius-a.

U intervjuu za Graciju, Brankica Janković, direktorica Aquarius-a, objasnila je i kojim se stereotipima kampanja bavi.

“Kampanja donosi priče o crvenom ružu, mrežastim čarapama, dugim noktima, visokim potpeticama, tetovaži i pirsingu, kao osnovi za stereotipno posmatranje i tretiranje mnogih žena. Ispričale smo ih kroz TV i radijske spotove, kroz naraciju nekoliko poznatih glumica s ovih prostora, ali i putem kreativnih rješenja u tradicionalnim medijima te kroz društvene mreže.”

“Također, neke od proizvoda koji se nadovezuju na pomenute stereotipe, ali i one koje žene vole i koriste u svakodnevnom životu, upakovale smo u naše „kutije stereotipa“ i poslale stotinama žena širom BiH – političarkama, novinarkama, voditeljkama, glumicama… uz prigodnu poruku i značku koja je simbol naše kampanje”, kazala je Janković.

Janković je također naglasila da, bez obzira što se stereotipi odnose na ženske osobe, ova kampanja je univerzalna i odnosi se i na muškarce.

“Svaka žena koja u našoj kampanji prepozna sebe ili neku ženu iz svoje okoline i podijeli sadržaj te ukaže na promjene koje su nam neophodne, učinit će mnogo u pogledu širenja naše priče i poruke. Naravno, ne samo žene, već i muškarci jer naša je poruka, iako ispričana o ženama i za žene, univerzalna i kampanjom se obraćamo svima – ona je i poziv da se kao pojedinci, a onda i svi mi zajedno izdignemo iznad tih granica u sebi i oko sebe te ponosno i odvažno poručimo #nisamSTEREOTIP.”

Cijelu kampanju možete pogledati ovdje. Nadamo se da je ovo tek početak dobrih priča i borbe za uzajamno poštivanje, koju će slijediti i druge agencije i kompanije u našoj zemlji.