Kina je 30. decembra završila izgradnju najdužeg ekspresnog tunela na svijetu, Tianshan Shengli tunela, smještenog u autonomnoj oblasti Xinjiang Ujgura. Tunel je dug 22,13 kilometara, a njegova izgradnja ima za cilj smanjenje vremena putovanja kroz planine Tianshan, značajnu geografsku prepreku. Prema South China Morning Post, kada postane operativan, očekuje se da poboljša povezanost između sjevernog i južnog Xinjianga.

 

10 ključnih tačaka Tianshan Shengli tunela:

  1. Završetak izgradnje Tianshan Shengli tunela: 30. decembra Kina je završila izgradnju najdužeg ekspresnog tunela na svijetu, koji se nalazi u autonomnoj oblasti Xinjiang Ujgura.

  2. Dužina tunela i svrha: Tunel Tianshan Shengli, dug 22,13 km, smanjiće vrijeme putovanja kroz planine Tianshan sa tri sata na otprilike 20 minuta.

  3. Regionalni uticaj: Tunel će poboljšati povezanost između sjevernog i južnog Xinjianga, čime će poboljšati pristup euroazijskim zemljama u okviru Ekonomskog pojasa Puta svile.

  4. Dio Urumqi-Yuli ekspresnog puta: Tunel je ključni segment 319,72 kilometra dugog ekspresnog puta Urumqi-Yuli, koji će smanjiti vrijeme vožnje između Urumqija i okruga Yuli sa sedam sati na nešto više od tri sata. Ekspresni put bi trebalo da bude otvoren 2025. godine.

  5. Izazovi u izgradnji: Radovi na tunelu započeli su u aprilu 2020. godine, a tokom izgradnje suočavali su se sa brojnim izazovima, uključujući rad na visinama iznad 3.000 metara i složene geološke uslove.

  6. Ekološke preporuke: Izgradnja u blizini glečera Tianshan No. 1 i izvora vode za Urumqi zahtijevala je poštovanje visokih standarda ekološke zaštite.

  7. Tehnološki napreci: Ovaj projekt označava prvu upotrebu mašine za bušenje tunela u kineskoj izgradnji puteva, što je skratilo uobičajeno vrijeme izgradnje sa 10 godina na nešto više od četiri godine.

  8. Projektni detalji: Tunel ima dvoosovinsku, četvoro traku dizajn sa ograničenjem brzine od 100 km/h, smješten u udaljenim planinama Tianshan na više od 3.000 metara nadmorske visine.

  9. Izazovi za radnike: Više od 3.000 radnika radilo je u teškim uslovima sa niskim nivoom kisika i na visokim nadmorskim visinama, prevazilazeći geološke probleme poput izbijanja kamenih masiva i urušavanja.

  10. Vrijeme završetka: Iako su uslovi bili veoma teški, tunel je završen za 52 mjeseca, što je brže nego obično potrebno vreme od 72 meseca, koristeći konvencionalne metode.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW