Foto: Press

Za kraj programa obilježavanja 25. novembra – Dana državnosti BiH, Bosanski kulturni centar KS organizuje premijerno predstavljanje knjige “Uloga Josipa Broza u životu djeda Sulejmena”, jednog od vodećih pisaca i publicista mlađe generacije u BiH i regiji Jasmina Agića.

O knjizi, koja je objavljena u izdanju izdavačke kuće Buybook, u galeriji BKC-a će u utorak, 26. novembra u 19 sati sa autorom razgovarati književna kritičarka i novinarka Ivana Golijan.

Jasmin Agić (rođen 1982. u Zenici) piše prozu, esejistiku, književnu i filmsku kritiku. Do sada je objavio knjige kratkih priča: “Gospođica Biljana Tepalj i druge priče”, “Bahka”, “Peto godišnje doba”, “Povučen život”, “Čudo u ulici Omera Maslića” te roman “Tanka punta”.

Autor je drame za čitanje “Terezinski sužanj”, koja opisuje posljednji dan u životu Gavrila Principa i dvije knjiga eseja “Historija odbačenih” i “Književna teorija i praksa interpretacije”

“Roman Jasmina Agića obilježen je iskustvom generacije koja je u književnosti prepoznala mogućnost suočavanja sa traumom historijskog naslijeđa i književni tekst prihvatila kao poprište osobnog razračunavanja sa modernim mitovima ‘zlatnog doba’.

Pripovjedač ove priče je nešto poput istražitelja koji se kreće labirintima porodične historije, na zadatku da razluči stvarnost od legende, fakt od fikcije, istinu od konfabulacije. Jedna od njegovih spoznaja biće to da intimni svijet porodice oduvijek stoji nepomiren sa ideološkim i političkim mitomanijama minule epohe”, rekao je Matija Bošnjak.

Esejist i novinar Senadin Musabegović također je dao osvrt na knjigu “Uloga Josipa Broza u životu djeda Sulejmena”.

“Iako je Tito za djeda Sulejmena realni suborac, revolucionar, koji želi da preobrazi društvo u ime univerzalne ljudske pravde, on je za njega i dio mitske fantazije. Ta fantazija se rasplamsala naročito poslije Titove smrti, zapravo, poslije smrti sistema kojeg je Sulejmen, zajedno sa svojom ikonom Titom, gradio.

Kada su se poražene retrogradne profašističke snage, za vrijeme NOB-a, vratile i maskirane u demokratsku nacionalističku retoriku počele devedesetih godina prošlog stoljeća da dovršavaju posao iz Drugog svjetskog rata: da etnički čiste, izvršavaju genocide, uništavaju Bosnu.

Sudbina djede Sulejmena, iako u romanu dobiva komičan karakter, izražava drama bosanskog čovjeka, što stoji zaglavljen u bespućima i raskršćima poslijeratne tranzicije”, naveo je.