Italijanski pomorski gigant MSC Group (Mediterranean Shipping Company) mogao bi uskoro značajno proširiti svoje poslovanje – ovaj put na područje zračnog saobraćaja. Prema pisanju Corriere della Sera, koji se poziva na izvore s tržišta kapitala, MSC razmatra ponudu za preuzimanje britanskog niskobudžetnog avioprijevoznika EasyJet.

Ovaj potez bio bi dio šire strategije vertikalne integracije transporta, kojom MSC nastoji stvoriti jedinstven logistički i putnički ekosistem povezujući tri ključna segmenta – more, kopno i zrak.


Sinergija mora i zraka

EasyJet, sa svojom snažnom prisutnošću na najvećim evropskim aerodromima, mogao bi postati ključna karika u planu MSC-a da poveže kruzerske operacije s avio-prevozom.

Takva bi sinergija omogućila bolju povezanost putnika s lukama i destinacijama u kojima MSC-ovi kruzeri pristaju, posebno na Mediteranu, gdje obje kompanije već imaju značajno tržišno prisustvo.

„Spajanjem pomorskog i zračnog prevoza, MSC bi mogao ponuditi cjelovito iskustvo putovanja – od polaska iz domaće luke do dolaska na odredište u inostranstvu“, navode analitičari koje prenosi Corriere della Sera.

Upravo ta kombinacija mogla bi MSC-u dati konkurentsku prednost u globalnoj turističkoj industriji, posebno u segmentu luksuznih putovanja i logističkih usluga visoke dodane vrijednosti.


Vrijednost transakcije i finansijska konstrukcija

Prema dostupnim informacijama, vrijednost mogućeg preuzimanja procjenjuje se na oko 4 milijarde funti, dok trenutna tržišna kapitalizacija EasyJeta iznosi približno 3,6 milijardi funti.

Ukoliko do transakcije dođe, MSC će, po svemu sudeći, udružiti snage s investicijskim fondom, u skladu sa svojom dosadašnjom praksom zajedničkih ulaganja.

MSC je već pokazao sklonost strateškim partnerstvima, pa je tako u saradnji s Global Infrastructure Partnersom preuzeo italijanskog željezničkog operatera Italo, koji upravlja mrežom brzih vozova.
Također, u investicije u luke i terminale MSC je ulazio zajedno s BlackRockom, jednim od najvećih svjetskih upravitelja imovinom.


Promjena ravnoteže u evropskom transportu

Ako bi do preuzimanja EasyJeta zaista došlo, MSC bi postao prva velika evropska transportna grupa s potpuno integrisanim poslovanjem na moru, kopnu i u zraku.

Takva integracija mogla bi radikalno promijeniti ravnotežu snaga u evropskoj transportnoj industriji, pružajući MSC-u mogućnost da istovremeno upravlja teretnim, putničkim i logističkim segmentima na globalnom nivou.

„Ovo bi bio logičan korak u evoluciji MSC-a iz pomorske kompanije u sveobuhvatnog transportnog konglomerata. Time bi stvorili konkurenciju gigantskim grupama poput Lufthansa Groupa ili Air France–KLM-a, ali i ponudili potpuno drugačiji poslovni model“, ističu analitičari.

MSC Group trenutno upravlja najvećom svjetskom flotom kontejnerskih brodova, a kroz podružnicu MSC Cruises ima i jedno od najjačih imena u globalnom kruzing turizmu. Ulaganje u zračni sektor bilo bi prirodan korak u njihovom širenju, kojim bi kompanija dodatno osigurala svoj položaj među vodećim svjetskim transportnim gigantima.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW