Italijanski pomorski gigant MSC Group (Mediterranean Shipping Company) mogao bi uskoro značajno proširiti svoje poslovanje – ovaj put na područje zračnog saobraćaja. Prema pisanju Corriere della Sera, koji se poziva na izvore s tržišta kapitala, MSC razmatra ponudu za preuzimanje britanskog niskobudžetnog avioprijevoznika EasyJet.
Ovaj potez bio bi dio šire strategije vertikalne integracije transporta, kojom MSC nastoji stvoriti jedinstven logistički i putnički ekosistem povezujući tri ključna segmenta – more, kopno i zrak.
Sinergija mora i zraka
EasyJet, sa svojom snažnom prisutnošću na najvećim evropskim aerodromima, mogao bi postati ključna karika u planu MSC-a da poveže kruzerske operacije s avio-prevozom.
Takva bi sinergija omogućila bolju povezanost putnika s lukama i destinacijama u kojima MSC-ovi kruzeri pristaju, posebno na Mediteranu, gdje obje kompanije već imaju značajno tržišno prisustvo.
„Spajanjem pomorskog i zračnog prevoza, MSC bi mogao ponuditi cjelovito iskustvo putovanja – od polaska iz domaće luke do dolaska na odredište u inostranstvu“, navode analitičari koje prenosi Corriere della Sera.
Upravo ta kombinacija mogla bi MSC-u dati konkurentsku prednost u globalnoj turističkoj industriji, posebno u segmentu luksuznih putovanja i logističkih usluga visoke dodane vrijednosti.
Vrijednost transakcije i finansijska konstrukcija
Prema dostupnim informacijama, vrijednost mogućeg preuzimanja procjenjuje se na oko 4 milijarde funti, dok trenutna tržišna kapitalizacija EasyJeta iznosi približno 3,6 milijardi funti.
Ukoliko do transakcije dođe, MSC će, po svemu sudeći, udružiti snage s investicijskim fondom, u skladu sa svojom dosadašnjom praksom zajedničkih ulaganja.
MSC je već pokazao sklonost strateškim partnerstvima, pa je tako u saradnji s Global Infrastructure Partnersom preuzeo italijanskog željezničkog operatera Italo, koji upravlja mrežom brzih vozova.
Također, u investicije u luke i terminale MSC je ulazio zajedno s BlackRockom, jednim od najvećih svjetskih upravitelja imovinom.
Promjena ravnoteže u evropskom transportu
Ako bi do preuzimanja EasyJeta zaista došlo, MSC bi postao prva velika evropska transportna grupa s potpuno integrisanim poslovanjem na moru, kopnu i u zraku.
Takva integracija mogla bi radikalno promijeniti ravnotežu snaga u evropskoj transportnoj industriji, pružajući MSC-u mogućnost da istovremeno upravlja teretnim, putničkim i logističkim segmentima na globalnom nivou.
„Ovo bi bio logičan korak u evoluciji MSC-a iz pomorske kompanije u sveobuhvatnog transportnog konglomerata. Time bi stvorili konkurenciju gigantskim grupama poput Lufthansa Groupa ili Air France–KLM-a, ali i ponudili potpuno drugačiji poslovni model“, ističu analitičari.
MSC Group trenutno upravlja najvećom svjetskom flotom kontejnerskih brodova, a kroz podružnicu MSC Cruises ima i jedno od najjačih imena u globalnom kruzing turizmu. Ulaganje u zračni sektor bilo bi prirodan korak u njihovom širenju, kojim bi kompanija dodatno osigurala svoj položaj među vodećim svjetskim transportnim gigantima.