Irska niskotarifna aviokompanija Ryanair najavila je značajne promjene u svojoj zimskoj mreži letova za 2025/2026. godinu. Dok u većini evropskih zemalja planira proširenje, u Njemačkoj će doći do ozbiljnog smanjenja broja letova i sjedala, dok će Hrvatska dobiti dodatne kapacitete i nove linije.

Pad broja letova u Njemačkoj

Direktor marketinga Ryanaira Dara Brady izjavio je da će kompanija ove zime smanjiti broj letova na devet od ukupno trinaest aerodroma na kojima posluje u Njemačkoj. Rezovi će pogoditi velike aerodrome poput Berlina, Kölna, Hamburga i Memmingena, a s mreže se povlače i neke od popularnih linija – prema Krakovu, Rigi, Kopenhagenu i Bristolu.

Kako ističu iz Ryanaira, glavni razlog za ovakav potez su visoke aerodromske takse i porezi, koji, prema tvrdnjama kompanije, čine Njemačku jednim od najskupljih tržišta za avio-industriju u Evropi.

„Njemačka je postala previše skupa i neodrživa za niskotarifne prijevoznike. Dok druge zemlje snižavaju takse i podstiču zračni promet, Njemačka ide u suprotnom smjeru, čime gubi konkurentnost“, poručio je Brady.

Njemačko tržište, jedno od najvažnijih u Evropi, suočava se sa padom ponude niskobudžetnih letova, što će direktno uticati na cijene karata. Očekuje se da će cijene na određenim rutama porasti i do 20% zbog smanjenog broja sjedala i letova.

Hrvatska među dobitnicima

Suprotno situaciji u Njemačkoj, Ryanair pojačava prisutnost u Hrvatskoj, koja je posljednjih godina postala jedno od najvažnijih tržišta ovog avioprijevoznika u jugoistočnoj Evropi.

Za zimu 2025/26. Ryanair planira dodatnih 59.070 sjedala, što predstavlja povećanje od 9,4% u odnosu na prošlu zimsku sezonu. Većina novih kapaciteta bit će raspoređena na aerodromima Zadar, Zagreb i Dubrovnik, gdje je potražnja za letovima ka zapadnoevropskim destinacijama u stalnom porastu.

„Hrvatska se pokazala kao stabilno i atraktivno tržište, posebno za putnike iz Ujedinjenog Kraljevstva, Irske, Italije i Njemačke. Naša strategija je da zadržimo rast u zemljama koje imaju razumne uslove poslovanja i podršku turističkog sektora“, dodao je Brady.

Širenje na druga tržišta

Osim Hrvatske, Ryanair planira povećati broj letova u Italiji, Skandinaviji, Španiji i Maroku, gdje su aerodromske naknade niže, a vlade pokazuju veću spremnost za saradnju s avio-kompanijama.

U okviru zimskog reda letenja, kompanija će uvesti više od 60 novih ruta, među kojima su i sezonske linije za popularna odredišta poput Marrakecha, Malage, Napulja i Lisabona.

Fokus na profitabilnost

Ryanair, koji godišnje preveze više od 200 miliona putnika, planira zadržati fokus na profitabilnim tržištima i rutama s velikom potražnjom. Kompanija naglašava da će prioritet biti održavanje niskih cijena, ali uz efikasno upravljanje troškovima.

„Naš cilj nije imati najveći broj linija, već najefikasniju mrežu. Njemačka je trenutno previše skupa da bi bila održiva, dok zemlje poput Hrvatske nude prave uslove za rast“, zaključio je Brady.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW