smartinfo

Rezultati turističke sezone u Hrvatskoj: Bosanaca ni na mapi

Foto: Rezerviraj.hr

Hrvatska već dugo nosi titulu jedne d najpoželjnijih ljetnih destinacija u Evropi, koja svojim svojim šarmom i prirodnim ljepotama privlači brojne turiste i posjetioce.

Obala Jadranskog mora u ovoj predivnoj zemlji oduševljava kristalno čistim morem, slikovitim plažama i slikovitim gradovima, stvarajući nezaboravno iskustvo za sve ljubitelje sunčanja i mora.

Međutim, ono što posljednjih godine “tjera” turiste iz ove zemlje jesu visoke cijene. Troškovi smještaja i hrane u ovoj zemlji znatno su porasli posljednjih godina, što je doprinijelo stagnaciji broja turista.

Iako su predviđanja prije početka sezone govorila da bi turistička sezona 2024. u Hrvatskoj mogla biti među najboljima dosad, zbog interesa stranih turista, novih apartmana i hotela, to se ipak nije desilo.

Prazni apartmani i hoteli te niža potrošnja gostiju potvrđuju ove probleme, a postoji i bojazan da će se ovakva situacija nastaviti i u budućim godinama. Zbog toga su brojni trusiti ove godine pokušali pronaći neku jeftiniju destinaciju.

To potvrđuju i podaci o prometu u restoranima, kafićima i klubovima tokom jula. Prema podacima Udruženja ugostitelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, promet u istarskim restoranima bio je manji za gotovo 20 posto u odnosu na srpanj prošle godine, dok je promet u Dalmaciji, na kopnu, manji za 10 do 20 posto nego lani. U isto vrijeme, promet na otocima je manji i za 50 posto nego prošle godine, piše Al Jazeera.

Podaci Ministarstva

Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske predstavilo je rezultate za prvih osam mjeseci ove godine te planirane aktivnosti za reformu upravljanja turizmom.

Resorni ministar Tonči Glavina saopštio je da je u predsezoni zabilježen rast dolazaka od osam posto te da je u prvih osam mjeseci zabilježeno četiri posto više dolazaka i jedan posto više noćenja u odnosu na isti period prošle godine.

U julu i avgustu došlo je do rasta dolazaka od jedan posto, dok je broj noćenja bio isti kao prošle godine. U avgustu je bilo 265.000 turista više nego lani, što je nadoknadilo pad iz jula, dok je ukupni broj noćenja na vrhuncu sezone bio na prošlogodišnjem nivou.

“Imamo preko 5.44 milijarde eura potrošnje, fiskaliziranog prometa. To je 11.55 posto više nego lani. Računa je 5.5 posto više nego lani”, rekao je Glavina te dodao kako u sezoni više nema prostora za rast. 

Manje Nijemaca i Talijana

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić predstavio je podatke o top deset zemalja kad je riječ o strukturi gostiju.

Prema tim podacima, Nijemci su bili najbrojniji turisti u Hrvatskoj, no ove godine ih je bilo manje nego prošle. Broj dolazaka Nijemaca pao je za četiri posto, a broj njihovih noćenja za šest posto. Staničić je, međutim, naglasio da je svejedno zabilježen rast od šest posto u broju dolazaka i pet posto u broju noćenja u odnosu na 2019. godinu.

Foto: Index.hr

Nakon Nijemaca, po broju noćenja slijede Hrvati i Slovenci, a u top pet su još Austrijanci i Poljaci.

Broj Talijana značajno je pao. Ove sezone bilo je pet posto manje dolazaka i sedam posto manje noćenja u odnosu na prošlu godinu, dok je pad u odnosu na 2019. ogroman – 23 posto u dolascima i 28 posto u noćenjima.

Kada je riječ o najposjećenijim destinacijama prema ukupnom broju dolazaka i noćenja, prvo mjesto zauzima Rovinj sa 3.417.198 ostvarenih noćenja. Zatim slijede Dubrovnik, Poreč, Split i Umag.

Foto: Index.hr

Bosanaca ni na mapi

Kao što se može primijetiti u predstavljenim tabelama, turisti iz Bosne i Hercegovine nisu zastupljeni, što ne iznenađuje. Visoke cijene na hrvatskoj obali odbile su mnoge Bosance i Hercegovce, koji su zato počeli tražiti alternativne destinacije za svoje ljetne odmore.

Dok je nekada u Makarskoj bilo puno turista iz BiH, sada ih skoro pa i nema. Zamijenili su oni koji sebi mogu priuštiti skupo ljetovanje.

Tako su građani Bosne i Hercegovine ove godine, prema još uvijek nepotpunim podacima, najviše putovali u Tunis. Kako su za Smartinfo.ba rekli iz turističke agencije Sol Azur, pored ove destinacije, popularne su bile i Turska, Grčka, Egipat i Španija.

Kako dodaju, iako su cijene u Turskoj ove godine drastično povećane, nije zabilježen veći pad zainteresovanosti za ovu lokaciju. Naime, cijene u ovoj zemlji i dalje su uglavnom u skladu s ovim što se nudi turistima.

Iz agencije Sol Azur ističu da su, uprkos svim ekonomskim problemima u BiH, zadovoljni ovom sezonom.

Exit mobile version