Njemački Savez ureda za zaštitu potrošača (VZBV) pokrenuo je tužbe protiv više niskotarifnih aviokompanija, uključujući Ryanair, EasyJet, Wizzair i Vueling Airlines. Razlog su, kako tvrde iz Saveza, nezakonite naknade za ručni prtljag koje kompanije naplaćuju putnicima, iako to po evropskom zakonodavstvu ne bi smjele činiti.
Ručna prtljaga ne smije biti luksuz
Predsjednica VZBV-a Ramona Pop izjavila je za njemačke medije da aviokompanije koriste marketinške trikove kako bi privukle putnike niskim cijenama karata, dok osnovne usluge, poput ručne prtljage, naplaćuju dodatno. To, prema njenim riječima, dovodi potrošače u zabludu o stvarnim troškovima putovanja.
Pop ističe da je ručna prtljaga sastavni dio svakog putovanja i da prema važećim pravilima ne smije biti dodatno naplaćena, sve dok ne prelazi razumne dimenzije i zadovoljava sigurnosne kriterije.
Nesklad sa pravilima EU
VZBV upozorava da dimenzije torbi koje aviokompanije dopuštaju kao „besplatnu ručnu prtljagu“ često ne odgovaraju realnim potrebama putnika. U mnogim slučajevima, jedino što putnici mogu unijeti bez dodatne naknade jeste mala torbica ili tobolac, dok se za bilo kakvu standardnu kabinsku torbu naplaćuju dodatne naknade.
Savez se poziva na presudu Suda Evropske unije iz 2014. godine, prema kojoj se ručna prtljaga smatra neodvojivim dijelom avionskog prevoza i ne može se smatrati luksuzom koji se dodatno naplaćuje.
Službena upozorenja nisu urodila plodom
Prije podnošenja tužbi, VZBV je poslao zvanična upozorenja avioprijevoznicima, tražeći da usklade svoju politiku prtljage sa evropskim zakonodavstvom. Kako nije bilo konkretnih promjena, sada su pokrenuti i pravni postupci.
Prema navodima Saveza, cilj tužbi nije samo kažnjavanje aviokompanija, već i uspostava jasnih pravila koja će jednako važiti za sve avioprijevoznike u EU.
Poziv EU na hitnu regulaciju
Ramona Pop je apelovala na Evropsku uniju da konačno uvede standardizaciju prava putnika kada je u pitanju ručna prtljaga. Tvrdi da bi takvi propisi spriječili manipulacije cijenama i osigurali pošten tretman potrošača.
Udruženja za zaštitu potrošača širom Evrope podržavaju ove napore, uz obrazloženje da bi putnici morali imati pravo na besplatnu ručnu torbu, sve dok ona ne prelazi razumne granice veličine i težine.
Pokrenuti pravni postupci mogli bi otvoriti vrata promjenama na evropskom tržištu niskotarifnih aviokompanija koje već dugo posluju na ivici zakonskih okvira kada je riječ o dodatnim troškovima.