Predsjednik Vanjskotrgovinske komore Bosne i Hercegovine (VTKBiH) Ahmet Egrlić otvorio je u Sarajevu treću Međunarodnu konferenciju o logistici, ističući da je logistika jedan od ključnih faktora konkurentnosti i održivog rasta bosanskohercegovačke privrede.

Konferencija, koju je organizovala VTKBiH, okupila je više od 200 učesnika – stručnjake iz oblasti transporta, špedicije, distribucije i e-trgovine. Učesnici su razgovarali o logističkim trendovima i izazovima, optimizaciji skladištenja, prekograničnoj logistici, održivom transportu i digitalnoj transformaciji lanca snabdijevanja.

Egrlić je naglasio da logistika danas ima presudnu ulogu u globalnim lancima vrijednosti i da BiH mora pratiti savremene trendove ako želi zadržati konkurentnost na tržištu Evropske unije. “Na konferenciji trebamo dati odgovore na izazove koji nas očekuju – od optimizacije skladišta do digitalizacije logističkih procesa. Digitalizacija je već prisutna u globalnim kompanijama, a naša legislativa mora pratiti te promjene kako bi domaće firme bile konkurentne”, poručio je Egrlić.

Digitalna transformacija i zakonodavne promjene

Prema riječima predsjednika VTKBiH, digitalna transformacija logističkog sektora ključno je pitanje za razvoj privrede. Naveo je da gotovo 70 posto vanjskotrgovinske razmjene BiH ostvaruje s državama Evropske unije, zbog čega je neophodno uskladiti propise s evropskim standardima.

„Tendencija Vanjskotrgovinske komore je da pripremimo domaće kompanije za buduće izazove i da kreatorima politika ukažemo na potrebu prilagođavanja zakonodavstva dinamičnim promjenama u sektoru“, dodao je Egrlić.

Konferencija će kroz niz panela ponuditi domaćim kompanijama konkretna rješenja za optimizaciju troškova, digitalizaciju poslovanja i jačanje prekogranične saradnje.

Regionalna saradnja i razvoj infrastrukture

Predsjednik Međunarodne unije cestovnih prijevoznika (IRU) Radu Dinescu istakao je značaj regionalne saradnje i infrastrukturnih ulaganja za budućnost transporta i logistike.

“IRU okuplja 3,5 miliona transportnih kompanija širom svijeta. Naša mreža obuhvata sve kontinente, a u saradnji s VTKBiH realizujemo niz zajedničkih projekata. Za razvoj transporta potrebna je kvalitetna infrastruktura – bez nje ni najnaprednija oprema ne može dati puni doprinos efikasnosti lanaca snabdijevanja”, rekao je Dinescu.

Naglasio je i važnost razvoja međunarodnih transportnih koridora koji povezuju Evropu i Aziju, te potrebu modernizacije cestovne infrastrukture u regionu.

BiH na raskrsnici koridora

Član Predsjedništva Međunarodne federacije špediterskih udruženja (FIATA) Turgut Erkeskin ocijenio je da BiH ima ogroman logistički potencijal, s obzirom na svoj geografski položaj i povezanost s ključnim evropskim koridorima.

“FIATA je spremna pružiti podršku u stvaranju održivog i otpornog logističkog sistema u BiH. Do sada je više od 600 stručnjaka iz BiH steklo FIATA diplome, što pokazuje napredak u profesionalizaciji sektora”, rekao je Erkeskin, dodavši da globalne geopolitičke promjene mijenjaju trgovinske tokove i uzrokuju pomjeranje proizvodnih lanaca ka zemljama koje su geografski i politički bliže tržištima.

Predsjednik Udruženja međunarodnih špeditera pri VTKBiH Željko Predojević govorio je o izazovima domaćih špeditera, ističući potrebu pojednostavljenja carinskih procedura i ubrzanja protoka robe. “Naš cilj je da firme koje su stekle povjerenje imaju privilegiju da njihova roba prolazi carinske kontrole u roku od 45 minuta. Takođe, potrebno je dodatno digitalizovati kontrolne organe i komunikaciju između privrede i administracije”, rekao je Predojević.

Preporuke za konkurentniju budućnost

Učesnici konferencije složili su se da je digitalizacija, ulaganje u infrastrukturu i usklađivanje zakonodavstva s EU standardima ključ za jačanje logističke mreže BiH. Konferencija u Sarajevu, po treći put, potvrdila je važnost povezivanja privrede, nauke i institucija u cilju stvaranja modernog i efikasnog logističkog sistema.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW