Temu aplikacija dobila je i svoju lažnu verziju, koja skida podatke o karticama. Također, policijske strukture upozorile su na novi oblik internet prevare u Bosni i Hercegovini, a koji uključuje lažne SMS poruke i lažno predstavljanje u ime BH Pošte.
Lažna Temu aplikacija
Ministarstvo unutrašnjih poslova RS je upozorilo građane na pojavu lažne aplikacije pod imenom Temu na zvaničnim prodavnicama aplikacija.
Prevaranti koriste ovu aplikaciju kako bi prikupljali podatke o platnim karticama i drugim ličnim podacima korisnika koji ovu aplikaciju preuzmu na telefon.
Lažna aplikacija izgleda identično kao originalna Temu aplikacija, sa logotipom i sličnim korisničkim interfejsom.
Navodi korisnike na lažne sajtove, od korisnika traži ažuriranje podataka, među kojima se traže i podaci sa platne kartice (broj kartice, CVV kod).
Zaštititi se možete na idući način:
- Preuzimajte aplikacije samo sa zvaničnih izvora (App Store i Google Play), ali provjerite i ime izdavača. Originalnu Temu aplikaciju izdaje „Temu International LLC “.
- Na originalnoj Temu aplikaciji imate obavještenje da kupci budu pažljivi, da „Temu“ aplikacija nikada neće poslati SMS poruku i tražiti vam dodatne podatke.
- Pročitajte komentare i ocjene korisnika prije instalacije, jer lažne aplikacije često imaju sumnjive ili lažne recenzije.
- Ne unosite podatke o kartici u aplikacije koje nisu provjerene.
- Redovno pratite stanje na računu i prijavite svaku sumnjivu transakciju svojoj banci.
- Koristite antivirusne aplikacije koje mogu detektovati sumnjive softvere.
MUP RS
Šta učiniti ako ste već preuzeli lažnu aplikaciju?
Odmah uklonite aplikaciju sa uređaja. Blokirajte svoju karticu i obavijestite banku o mogućoj zloupotrebi. Promijenite lozinke za sve relevantne naloge koje ste koristili u aplikaciji. Prijavite slučaj policiji putem najbliže stanice ili online na internet stranici MUP-a RS. Budite oprezni i informisani – prevaranti svakodnevno traže nove načine za krađu podataka i zloupotrebu vašeg povjerenja – naveli su iz MUP-a RS, prenosi Dnevni Avaz.
Lažne SMS poruke
U SMS poruci koju su dobili brojni građani, sugeriše se da je paket stigao i da je potrebno ažurirati podatke kako bi primili pošiljku. U ovoj vrsti poruke koristi se vizuelni prikaz koji liči na vizual BH Pošte.
Poruke su napisane nespretnim i loše prevedenim jezikom, što je jedan od prvih znakova da se radi o lažnom sadržaju.
Poruka sadrži link koji vodi na lažnu web stranicu, gdje se od korisnika traži da unese lične podatke, kao što su Ime, Adresa, Detaljna adresa (broj stana), Grad, Država, Poštanski broj, e-mail i broj telefona, kao i podatke sa platne kartice.
Ova vrsta prevare ima za cilj krađu ličnih podataka, kao i podataka sa platnih kartica, koji se potom koriste za neovlaštene finansijske transakcije ili druge vrste zloupotrebe.
Da biste se zaštitili uradite sljedeće:
- Ignorišite i izbrišite SMS poruku koja traži lične podatke i podatke o kartici ili sadrži sumnjive linkove.
- Nikada ne unosite lične podatke i podatke o kartici na linkovima dobijenim putem SMS poruka ili neprovjerenih stranica.
- Ukoliko očekujete pošiljku, direktno kontaktirajte BH Poštu na zvanične telefone ili putem njihovog zvaničnog web sitea.
- Pratite stanje na svom bankovnom računu i prijavite banci svaku neovlašćenu transakciju.
- Instalirajte antivirusne programe i alate za detekciju fishing napada na svom uređaju.
Ukoliko ste već unijeli svoje podatke:
- Odmah kontaktirajte svoju banku i blokirajte karticu.
- Promijenite sve lozinke povezane sa nalozima koje ste koristili.
- Prijavite slučaj policiji putem najbliže stanice ili online na internet stranici MUP-ova.
Budite oprezni i ne dozvolite da budete žrtva prevare! Prevaranti koriste sve sofisticiranije metode, ali uz vašu pažnju i pravovremene mjere možete se uspješno zaštititi.