Među najinovativnijim nastavnicima i njihovim praksama u BiH, Centar za obrazovne inicijative Step by Step ove godine je uvrstio inovativne prakse dvije nastavnice iz Goražda. Aziza Forto je učiteljica u četvrtom razredu Osnovne škole “Husein efendija Đozo”, dok je Adisa Herak nastavnica u Osnovnoj školi “Hasan Turčalo Brzi” u Ilovači. Iako skromne, obje nastavnica su se prijavile na konkurs za inovativne nastavnike kako bi njihov rad postao vidljiv i kako bi služio drugim prosvjetnim radnicima.
“Zahvalne smo Centru što je uvrstio moju i inovativnu praksu kolegice tako visoko, nismo se nadale da ćemo ući među top pet najboljih nastavnika u BiH. Bilo je 178 prijavljenih učesnika iz cijele BiH. Moja inovativna praksa odnosi se na putujuće pozorište, malu dramsku radionicu naše škole, a rezultat nije došao preko noći, već je plod dugogodišnjeg rada”, ispričala je Adisa Herak.
Već desetak godina putujuće pozorište ove škole prisutno je na velikim pozornicama, poput dječjeg festivala drame u Gračanici, te na takmičenjima Federalnog ministarstva kulture i sporta, gdje su postigli izvanredne rezultate.
“Tri puta smo osvojili prvo mjesto, dva puta drugo, tri puta treće. Mi smo mala škola, ali kada među 600 prijavljenih osvojimo prvo mjesto, to je za nas veliki uspjeh. Naša praksa putujućeg pozorišta pokazuje ono što djeca mogu napraviti u našim sredinama, lokalnim općinama, šireći naše znanje i omogućujući drugima da se koriste našim radom”, kaže Adisa.
Njena kolegica, Aziza Forto, tvorac je inovativne prakse “Sedam viteških vještina”, koja se temelji na principima odgovornosti, hrabrosti, empatičnosti i samoaktualizacije.
“Na ideju sam došla iz potrebe da integriram određene sadržaje u nastavu i osnažim učenike u vještinama koje su ključne za kvalitetniji život i suočavanje sa izazovima savremenog odrastanja. Prvobitno sam ove teme obradila kroz radionice sa djevojčicama i dječacima u Udruženju Kevser i uočila veliku potrebu da to proširim i na učionicu”, ispričala je Aziza.
Objasnila je kako su djeca uživila u uloge vitezova kroz igrokaze, diskusije, prezentacije, projekte i kreativne radionice.
“Oživjeli su ove teme i mnogo napredovali. Inkorporirala sam pojmove u Nastavni plan i program, te smo prepoznali koliko su se počeli osnaživati u tim ključnim vještinama. Bolje su slušali, razumjeli sebe i druge, uvažavali, poštovali, izražavali svoje potrebe i osjećaje, savladali strahove, naučili istaknuti svoje vrline i mane, te izražavali želju da i sami postanu predavači”, dodala je Aziza.
Također, kako je navela, djeca su izradila svoje viteške bilješke, oklope i položila vitešku zakletvu, a kroz online komunikaciju su trenirali pravopis i kulturu dopisivanja.
“Odlučila sam ove godine predati moju inovativnu praksu na konkurs, da pokažem učenicima da je ono što su radili neprocjenjivo vrijedno”, kaže Aziza.
Iz prakse “Sedam viteških vještina” nastat će i priručnik za učitelje koji će moći primijeniti ovu praksu u svojim učionicama.
Inovativne prakse nastavnika iz Goražda i postignuti rezultati pozdravila je i ministrica obrazovanja Adisa Alikadić Herić, koja je istakla da je ovo jedan od najboljih načina promocije nastavničke profesije i njihovog doprinosa obrazovanju.