Proizvođači automobila prodali su rekordni broj električnih automobila u Velikoj Britaniji prošle godine, što je izazvalo poziv ekoloških grupa da vlada ostane dosljedna u vezi sa strožim zelenim ciljevima, dok industrija tvrdi da su ti ciljevi neodrživi. Ovi podaci također potvrđuju uspon SUV-a u Britaniji. Klasa vozila “dvostruke namjene”, koja uključuje mnoge modele označene kao sportski terenci, prvi put je nadmašila druge vrste automobila poput superminija. Prodaju SUV-a podržala je prelaz na električna vozila, jer veća vozila imaju više prostora za bateriju.

Prodaja električnih vozila (EV) u Britaniji porasla je u posljednjim godinama zbog pravila koja tjeraju proizvođače da svake godine prodaju više kako bi smanjili emisiju ugljen-dioksida iz transporta, koji je 2022. godine činio 28% svih domaćih emisija ugljen-dioksida u UK-u. Povećanje prodaje učinilo je Britaniju jednim od lidera u usvajanju električnih automobila u svijetu, iako je iza Norveške i Kine. Ipak, prodaja je bila niža od očekivanja zbog usporavanja industrije, kao i stalnih zabrinutosti među nekim kupcima zbog viših početnih troškova električnih automobila i pristupa javnim punionicama.

Vlada Velike Britanije priprema se za ublažavanje ciljeva prodaje za 2025. godinu kako bi izbjegla velike kazne za proizvođače prema pravilima o vozilima s nultim emisijama (ZEV). Konsultacije o izmjenama pravila završavaju sredinom veljače. Broj novih automobila prodanih u UK-u porastao je za 2,6% u 2024. na 1,95 miliona, prema podacima Udruge proizvođača motornih vozila (SMMT). Od toga, 19,6% bili su električni automobili, u usporedbi s 16,5% godinu ranije. Proizvođačima je rečeno da teže cilju da 22% prodaje u UK-u bude električno u 2024. godini, s ciljem rasta na 28% u 2025. Međutim, oni mogu izbjeći kazne ako prodaju više električnih vozila u kasnijim godinama ili ako smanje ukupne emisije. Grupa New AutoMotive, koja se bori za promjene, procjenjuje da bi stvarni cilj mogao biti čak 18%.

Ipak, izvršni direktor SMMT-a, Mike Hawes, rekao je da je došlo do “manjka” u prodaji električnih automobila te da su mu nekoliko proizvođača privatno rekli da bi mogli morati kupiti “kredite” od konkurenata – još jedan način za izbjegavanje kazni. Rekao je da su proizvođači prisiljeni na velike popuste kako bi povećali prodaju električnih automobila, što je situacija koja je “neodrživa”. Najprodavaniji automobili tijekom godine bili su Ford Puma i Kia Sportage, oba SUV-a. Najprodavaniji električni automobil bio je Tesla Model Y, još jedan SUV koji je bio najprodavaniji model u prosincu, jer je tvrtka žurila s prodajom prije kraja godine – što je pomoglo da zadrži svoju poziciju kao najveći svjetski prodavač EV-a.

Udjel benzinaca u prodaji automobila u UK-u pao je na 52,2%, dok je prodaja dizelskih automobila opala s 31% tržišta 2018. na samo 6,3% u 2024. godini. Prodaja hibrida, koji kombiniraju benzinski motor i manju bateriju, porasla je uz električne automobile.