Nova godina u Bosni i Hercegovini započela je nizom tragičnih nesreća na cestama, koje su odnijele živote i ponovno skrenule pozornost na potrebu za većim ulaganjima u infrastrukturu i poduzimanje mjera za poboljšanje sigurnosti u saobraćaju.
Međugorje je potreseno zbog pogibije dvojice dječaka, rođenih 2013. i 2015. godine, koji su nastradali u prevrtanju traktora s prikolicom u kojoj su se nalazili.
Smrt u Crnici
Tužilaštvo Hercegovačko-neretvanskog kantona potvrdilo je za „Avaz“ da je nesreća dogodila 2. januara u 13:40 sati na brdu Crnica iznad Međugorja, općina Čitluk, prilikom sječe i prikupljanja drva. Traktor s prikolicom, kojim su upravljali N. Č. i H. Č., prevrnuo se, a dvoje maloljetne djece, rođeni 2013. i 2015. godine, preminulo je na licu mjesta. N. Č. i H. Č. su otac i djed stradalih dječaka.
Zbog ove tragične nesreće, općina Čitluk proglasila je 4. januar Danom žalosti.
Vozač iz Posušja, P. P. (24), poginuo je 3. januara u 4:52 sata u saobraćajnoj nesreći u mjestu Rastovača na magistralnom putu. U nesreći koja se dogodila u Misurićima kod Maglaja, biciklista je poginuo nakon što ga je udario kamion. Također, 17-godišnja Lana Mujačić iz Zenice preminula je 2. januara u Kantonalnoj bolnici Zenica, nakon što je u Lašvi doživjela teške povrede u nesreći u kojoj je vozilom upravljao M. M. (30).
Ispravnost vozila
Tehnički direktor Instituta za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva, Adnan Tatarević, za „Avaz“ je istaknuo da je infrastruktura u BiH slabo razvijena, a izgradnja spora. Također, naglasio je problematiku ispravnosti vozila, posebno u zimskim uvjetima.
„Ljudi često zanemaruju pravilno održavanje vozila, uključujući i zimsku opremu, te imamo slučajeve vožnje sa starim zimskim gumama ili čak ljetnim gumama, što može biti fatalno. Najveći problem je neodgovornost samih vozača, osobito kada je alkohol u pitanju, naročito tokom prazničnih dana“, kazao je Tatarević.
Nema sistemskih rješenja
U 2023. godini, u Bosni i Hercegovini dogodilo se 27.488 saobraćajnih nesreća, u kojima je poginulo 255 osoba. Tatarević smatra da se, unatoč naporima, situacija neće bitnije promijeniti u 2024. godini.
„Nemamo sistemskih rješenja. Najveći pritisak dolazi od medija, dok vlasti ne poduzimaju konkretne mjere. Na državnoj razini nemamo strategiju sigurnosti saobraćaja niti formirano vijeće za sigurnost saobraćaja, što se negativno odražava na niže nivoe“, rekao je Tatarević.
„Sjest za volan u alkoholiziranom stanju smatram ubistvom, bez obzira na zakonske norme. To nije nezgoda, već naš lični izbor. Očigledno nismo svjesni da sekunda nepažnje u saobraćaju može značiti 15-16 pređenih metara pri normalnoj vožnji“, zaključio je Tatarević.