Da u našoj zemlji postoje inovativni, mladi ljudi dokaz su Benjamin Hodžić i Ibrahim Efendić. Naime, njih dvojica su osmislili platformu koja korisnicima omogućava da pri svakoj posjeti određenim lokacijama, dobivaju razne pogodnosti. Zamislite na primjer da za naručenu kafu u omiljenom kafiću ili novu frizuru u frizerskom salonu, budete uz to i nagrađeni.
Riječ je o aplikaciji “Boba” koja će uskoro biti dostupna, a simpatični naziv nosi upravo zbog skupljanja i korištenja boba koje vam omogućavaju spomenute pogodnosti. Više o samoj ideji, nazivu i principu rada “Bobe”, u razgovoru su nam otkrili Benjamin i Ibrahim.
Na početku razgovora, Benjamin i Ibrahim su nam pojasnili šta je zapravo Boba aplikacija i koje su pogodnosti za korisnike.
“Boba je platforma koja pruža mogućnost poslovnim subjektima da povećaju angažman svojih kupaca, dok istovremeno omogućava korisnicima da osvoje nagrade posjećujući omiljene lokacije. Korisnici imaju priliku da ostvare razne pogodnosti na lokacijama koje su najčešće posjećivali, kroz skupljanje i korištenje boba. Osim toga, imaju priliku da otkriju nova mjesta koja možda nude bolje pogodnosti od konkurencije.”
Naši sagovornici priznaju da su na početku smatrali da će Boba biti samo ideja za takmičenje, kasnije su shvatili da aplikacija ima potencijal. “Ideju smo razvili nakon što smo se prijavili na takmičenje “Ideathon” koje je trajalo dva dana i okupilo timove iz BiH. Cilj takmičenja je bio odabrati najbolju poslovnu ideju, a mi smo se odlučili predstaviti s konceptom Bobe. Iako smo na početku smatrali da je Boba samo ideja za to takmičenje, tokom razvijanja ideje i početnih faza aplikacije, shvatili smo da ima mnogo veći potencijal nego što smo prvobitno mislili. Pobjedivši na Ideathon-u, dobili smo vjetar u leđa da se posvetimo razvoju Bobe i detaljno razradimo poslovni plan i aplikaciju.”
Ono što nas je zanimalo jeste kako su došli do originalnog naziva Boba, a oni su nam otkrili da se ime nekako nametnulo samo.
“Ime Boba je poteklo iz procesa brainstorminga prilikom inicijalnog kreiranja ideje. Kako smo krenuli u pravcu kreiranja platforme koja bi služila kao centralizovani program lojalnosti, počeli smo razmišljati o konceptima skupljanja i trošenja poena. Ime Boba se brzo nametnulo jer je riječ “boba” u sarajevskom slengu često korištena u kontekstu skupljanja i trošenja. Koncept skupljanja boba, trošenja boba, kao i
vrijednost boba, bili su dio našeg razmišljanja.”
S kojim izazovima ste se susretali u fazi kreiranja aplikacije?
“Tokom faze kreiranja aplikacije, susreli smo se različitim izazovima, kao što je uobičajeno u razvoju softvera. Počevši od modeliranja baze podataka pa nadalje, suočavali smo se s brojnim tehničkim i
konceptualnim poteškoćama. Međutim, uspjeli smo prebroditi sve izazove koji su se pojavili. Najveći izazov s kojim smo se suočili bio je kako efikasno i istovremeno zanimljivo riješiti procese skupljanja i trošenja boba. Ovo smo riješili uvođenjem funkcionalnosti skeniranja računa i QR kodova za skupljanje i trošenje boba, respektivno. Ovaj pristup nam je omogućio da kreiramo dinamičan i zanimljiv proces za korisnike, dok smo istovremeno osigurali efikasnost u upravljanju bobama unutar aplikacije.”
U kojoj fazi je sada aplikacija, s kim ste razvili saradnju?
“Aplikacija će uskoro biti u fazi MVP-a (Minimum Viable Product), odnosno proizvod koji ima osnovne funkcionalnosti potrebne za privlačenje prvih korisnika i povratnih informacija. Dobili smo podršku
od Microsoft for Startups Founders Hub-a koji će nam pomoći u finansiraju troškova lansiranja i održavanja aplikacije na cloudu. Što se tiče saradnji s poslovnim subjektima, imamo nekoliko partnera za početak, ali više informacija o tome ćete uskoro čuti na našim društvenim mrežama.”
Za sami kraj našeg razgovora Benjamin i Ibrahim su kao jedan od ciljeva aplikacije naveli promovisanje izdavanja fiskalnih računa.
“Ciljevi aplikacije su pružiti korisnicima platformu na kojoj mogu ostvariti pogodnosti, tako što su lojalni svojim omiljenim mjestima, te istovremeno omogućiti poslovnim subjektima da povećaju angažman i lojalnost svojih kupaca, samim tim povećavajući i zaradu tih lokala. Također, naš cilj je promovisati izdavanje fiskalnih računa putem ove aplikacije i pružiti dodatnu inicijativu lokalnim poslovnim subjektima da redovno izdaju fiskalne račune. Ova inicijativa ne samo da doprinosi transparentnosti u poslovanju već i korisnicima omogućava da pravilno evidentiraju svoje kupovine. Uz ovo, promovišemo redovno plaćanje PDV-a koji je svakako obavezan.”
Bez sumnje da će ova aplikacija uskoro, kada bude puštena u upotrebu privući veliku pažnju građana. Sjajna ideja koju su osmislili mladi ljudi ubrzo će nam olakšavati odabir lokacija za obavljanje svakodnevnih aktivnosti, a uz to pružiti i pogodnosti u kojima možemo uživati. Riječ “boba” neće biti prisutna samo u kontekstu skupljanja i trošenja u sarajevskom slengu, već u svakodnevnom govoru.