A shopper walks past an advertisement for Black Friday sales displayed in a store window at Pentagon City in Arlington, Virginia, U.S., November 27, 2024. REUTERS/Benoit Tessier

 Svake godine, Black Friday izaziva veliki interes stanovnika u Bosni i Hercegovini, ali i širom svijeta. Mnoge trgovine i online platforme nude sniženja, a ljudi se nadaju da će moći kupiti proizvode po značajno nižim cijenama. Međutim, postavlja se pitanje – je li Black Friday u Bosni zaista prilika za velike uštede, ili je samo marketinški trik?

Neki kupci u Bosni izvještavaju da su se suočili s frustrirajućim iskustvima prilikom kupovine na Black Friday. Mnogi su istaknuli da nije bilo stvarnih popusta, a cijene proizvoda prije i nakon akcije često nisu bile niže nego inače. Iako su trgovci tvrdili da je riječ o velikim sniženjima, kupci su primijetili da su cijene prethodno bile povećane, a zatim se na njih stavio „popust“, što je zapravo samo stara cijena, prikazana kao nova sniženja.

Jedan od najnovijih dokaza za ovu tvrdnju pojavljuje se u videu koji je postao viralan na društvenoj mreži Tik Tok-u. Na njemu je jasno prikazano kako su trgovci u Bosni povećali cijene proizvoda prije Black Friday promocije, a potom naveli te iste cijene kao popust. Video pokazuje proizvode koji su na “popustu”, ali kad se izračuna postotak sniženja, dolazi se do zaključka da popust nije ni postojao ili je bio minimalan.

VIDEO MOŽETE POGLEDATI OVDJE

Također, neki kupci su primijetili da proizvodi koji su bili ponuđeni za Black Friday, u stvarnosti nisu bili dostupni u potrebnom broju ili su bili limitirani na vrlo mali broj komada. Ovo dodatno stvara osjećaj da je riječ o marketinškom triku, a ne o stvarnom događaju koji donosi uštede.

Iako ovo iskustvo ne znači da je Black Friday u cijeloj Bosni prevara, važno je da ljudi budu oprezni i da provode istraživanje prije nego što donesu odluku o kupovini. Stručnjaci savjetuju da usporedite cijene prije i nakon Black Friday-a te da budite kritični prema “prevelikim” sniženjima koja možda nisu stvarna.

Na kraju, Black Friday može biti prilika za stvarne popuste, ali je također važno da se potrošači ne zavode marketinškim trikovima. Uvijek je najbolje temeljito istražiti cijene i biti svjestan da popusti nisu uvijek onakvi kakvi se čine na prvi pogled.