Foto: rtvvogosca.ba

Na vrhuncu toplotnog vala i ekstremno visokih temperatura s čime se građani Sarajeva, ali i cijele Bosne i Hercegovine ovih dana suočavaju, nagomilani problemi u jednom od sarajevskih komunalnih preduzeća ponovo dolaze do izražaja.

Prije nekoliko dana Kantonalno javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Sarajevo izdalo je saopštenje za javnost, u kojem je pozvalo građane na racionalno korištenje vode zbog teške hidrološke situacije.

“Usljed ekstremno visokih temperatura i povećane potrošnje vode bilježimo veoma tešku hidrološku situaciju. Na svim izvorištima iz kojih se zahvata voda za vodosnabdijevanje potrošača u Kantonu Sarajevo došlo je do smanjenja izdašnosti”, napisali su.

Nakon toga uslijedio je niz negativnih reakcija građana. Saopštenje je došlo u vrijeme vrhunca najvećeg toplotnog vala u ovoj sezoni. Međutim, ono zbog čega građani negoduju jeste to što Vodovod i kanalizacija poziva njih da racionalno troše vodu, dok se istovremeno bilježe ogromni gubici vode zbog dotrajalih i popucalih cijevi.

Kako tvrde nezadovoljni građani, u pojedinim naseljima i ulicama voda iz puknutih cijevi teče i po nekoliko mjeseci, iako su kvarove više puta prijavljivali ViK-u.

“Činjenica je da zbog dotrajalosti vodovodne mreže bilježimo gubitke vode iz sistema vodosnabdijevanja, ali i da su ekipe svakodnevno na terenu gdje vrše popravak kvarova”, napisali su tada u svom saopštenju, čime su pokušali opravdati svoj (ne)rad.

Kritike koje su građani i mediji uputili ovom komunalnom preduzeću, čini se, urodile su plodom. Dva dana kasnije, ViK u svom odgovoru Feni navodi da je stanje s vodosnabdijevanjem uredno te da su uveli radne subote kako bi što prije otklonili nagomilane kvarove.

“Došlo je do smanjenja izdašnosti na svim izvorištima iz kojih se zahvata voda za vodosnabdijevanje potrošača u Kantonu Sarajevo, ali je trenutno stanje sa vodosnabdijevanjem stabilno“, kazali su Feni iz KJKP Vodovod i kanalizacija Sarajevo te dodali:

“Uveli smo i radne subote kako bismo sanirali kvarove na dotrajaloj vodovodnoj mreži i smanjili gubitke vode iz sistema vodosnabdijevanja.”

Ono što građani ovom preduzeću također zamjeraju jeste to što se slabo ili nikako ne javljaju na brojeve telefona koji su istaknuti na službenoj web stranici ovog preduzeća, u šta smo se u sami uvjerili. Više puta smo ih pokušali kontaktirati, da bi se na kraju na jedan od brojeva javila osoba zadužena za kontakte s medijima i odnose s javnošću, koja nam opet nije uspjela ponuditi odgovore na najjednostavnija pitanja o trenutnom stanju s vodosnabdijevanjem i hidrološkoj situaciji u Kantonu Sarajevo.

Kako tvrdi, procedura za dobijanje odgovora nije jednostavna, zbog toga nas je zamolila da svoja pitanja pošaljemo na mail pa će nam u “što skorijem roku” odgovoriti osoba za koju uprava procijeni da je najadekvatnija da nam ponudi odgovore. Odgovor, naravno, još uvijek nismo dobili. Da ne govorimo o tome da su nam mogli poslati identične odgovore koje su poslali i Feni jer su naša i njihova pitanja očigledno ista.

Frustracije građana koje imaju prema KJKP Vodovod i kanalizacija potpuno su opravdane. Ni nekoliko godina nakon promjene vlasti u Kantonu Sarajevo koja je najavila temeljite promjene, prije svega u kantonalnim preduzećima i usluzi koju ona nude građanima, velike promjene, čini se, nema, naročito u ViK-u.

Ono što je za pohvalu jeste da redukcija nema, barem ne zasad.

“Problem je rastao dok nije kulminirao prije nekoliko godina kada smo imali učestale redukcije. Tada su se uradile određene promjene i nema tolikog broja redukcija. Sada je sistem vodosnabdijevanja u Sarajevu 24/7. Prekidi koji se dešavaju zbog planiranih ili ekscesnih situacija su sasvim normalni i neizbježni”, rekao je u svom ranijem razgovoru za Smartinfo.ba Đevad Koldžo, inženjer i stručnjak za vodovodni sistem, naglasivši da nigdje u svijetu ne postoji situacija da se jedan grad snabdijeva vodom bez ikakvog prekida.

Tada je istakao i da je posljednjih godina isključen iz priče u vezi  Sarajeva, ali i da mu se čini da se sve radi stihijski, zbog čega nije oduševljen situacijom. Međutim, dodaje i da su ljudi iz vodovoda najmanje krivi.

“Pukne cijev, sad ćemo je zamijeniti. To nije pravilo. Postoji metodologija po kojoj se određuju cijevi i cjevovodi koji trebaju biti rekonstruisani ili promijenjeni. Bilo koju metodologiju da primijene bila bi bolja od ove. Na taj način, ako se mijenja cijev koja je pukla, a ne još neka koja treba da se promijeni, ne postižu ništa. Treba znati da 90% svih curenja u jednom sistemu nastaje na kućnim priključcima. Ako promijenite neku veliku cijev, a niste promijenili kućne priključke, znači da će se pojaviti čak i nova curenja”, zaključio je Koldžo.

Ukoliko se ovakvo stanje nastavi, a uprava ViK-a ne uozbilji što prije, za očekivati je da će problema biti još više, pored ionako već puno nagomilanih.