Američki kontrolni tornjevi suočeni s ozbiljnim nedostatkom osoblja
Više od 90% kontrolnih tornjeva u SAD-u radi s manjkom stručnog kadra, daleko ispod standarda FAA-a, piše New York Times pozivajući se na sindikat kontrolora leta. Od 313 tornjeva, njih 285 je kadrovski potkapacitirano, a u 75 njih nedostaje najmanje četvrtina potrebnog osoblja.
Ovaj problem dovodi do sve češćih bliskih susreta aviona, pri čemu su tragične nesreće više puta izbjegnute u posljednjem trenutku. Na aerodromu Ronald Reagan u Washingtonu u posljednje tri godine zabilježeno je najmanje deset incidenata opasnog približavanja zrakoplova.
Najnoviji slučajevi dogodili su se u aprilu i maju 2024. godine. U jednom incidentu, pilot Southwest Airlinesa dobio je instrukciju da prijeđe pistu dok je avion JetBluea polijetao. Sudar je izbjegnut zahvaljujući brzom upozorenju kontrolora leta. U drugom slučaju, avion American Airlinesa dobio je dozvolu za polijetanje dok je privatni avion slijetao, pri čemu su bili udaljeni samo 490 metara.
Iako sve učestaliji, FAA nije klasifikovala ove incidente kao dovoljno ozbiljne za detaljniju istragu. NYT podsjeća da se komercijalni avioni opasno približe više puta sedmično, posebno u blizini velikih aerodroma. U fiskalnoj 2023. godini zabilježeno je 503 ozbiljnih propusta u kontroli zračnog prometa, što je povećanje od 65% u odnosu na prethodnu godinu.
Nedostatak stručnog osoblja posebno je izražen u New Yorku, gdje se kontrolni tornjevi na aerodromima Newark, J.F.K. i LaGuardia suočavaju s deficitom kadra od 40%, dok više od 1,2 miliona aviona godišnje slijeće u ovu regiju.