Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo, pod vodstvom ministra Adnana Štete, u nedjelju je predstavilo novu aplikaciju za javni prijevoz, koju su građani dočekali s entuzijazmom. Konačno, glavni grad, po uzoru na druge evropske metropole, trebao bi imati aplikaciju koja nudi realno vrijeme dolaska prevoza.

“Aplikacija omogućava uvid u red vožnje prevoznika GRAS i Centrotrans, prati kretanje vozila u realnom vremenu i dolazak na određene stanice. To će putnicima omogućiti bolje planiranje dolaska na stanicu kada će vozilo biti tamo,” napisao je Šteta na svom Facebook profilu.

Međutim, stvarnost nije baš takva. Testirali smo aplikaciju i primijetili brojne nedostatke. Prvo, brz login putem Gmail računa ne radi, a e-mail za registraciju dolazi s velikim kašnjenjem, što otežava proces prijave.

Realno vrijeme dolaska tramvaja i trolejbusa nije ispravno prikazano. Ako želite saznati kad dolazi trolejbusa, prvo morate odabrati liniju, smjer i stanicu. Tek tada ćete dobiti pregled, koji ipak nije tačan. Trolejbus dolazi ili prebrzo ili prekasno u odnosu na ono što aplikacija pokazuje.

Aplikacija nije prilagođena ni turistima ni građanima bez stalnog pristupa internetu. U 2023. godini, kada je Sarajevo zabilježilo historijski broj od 1,5 miliona putnika i postalo destinacija godine prema National Geographicu, turistima bi trebala biti dostupna aplikacija na engleskom jeziku. Iako postoji mogućnost promjene jezika u postavkama, za korisnike koji ne znaju bosanski, to predstavlja ozbiljan problem. Takođe, kako će strani posjetitelji znati gdje se nalaze i koju liniju odabrati, ostaje pitanje.

Aplikacija nije pogodna ni za starije građane, penzionere ili one koji nemaju pametne telefone. Građani su predložili da bi info-panoi s GPS prikazom na stanicama, koji bi prikazivali točno vrijeme dolaska vozila, bili od velike pomoći. Iako smo postavili upit ministru Šteti o tome, na naša pitanja nije bilo odgovora.

Jedna od korisnih funkcionalnosti aplikacije je mogućnost kupovine karte za vožnju, no samo za jednu vožnju. Građani smatraju da bi bilo korisno uvesti opciju kupovine dnevnih, sedmičnih ili mjesečnih karata putem aplikacije, ili barem mogućnost dopunjavanja postojećih.

Osnovni problemi u gradskom saobraćaju ostaju neriješeni. Redovi vožnje u aplikaciji nisu ažurirani, a važna linija Dom Armije-Podhrastovi, koja pokriva nekoliko naselja, odavno nije u funkciji. Na upite o ovom problemu, odgovor nismo dobili ni od GRAS-a.

Nedostatak pouzdanog i redovnog javnog prevoza stvara velike poteškoće za građane, uključujući odlazak na posao, školu i pristup zdravstvenim ustanovama. Takođe, građani se žale na nestabilnost linija kao što su Ilidža-Vlakovo, Pofalići, Baščaršija-Faletići, te linija 74 Park-Sedrenik. Mještani Sedrenika također navode da ova linija jedva funkcionira.

Iako je pohvalno ulagati u nove tramvaje i proširenje mreže prema Vogošći i Hrasnici, osnovni problemi sa gradskim prevozom u Sarajevu ostaju nerašeni. Zašto vozila i dalje kasne? Zašto aplikacije za praćenje linija ne rade? Zašto ključne linije često nisu u funkciji?

Modernizacija ne smije zanemariti osnovne aspekte koji čine javni prijevoz pouzdanim i efikasnim. Bez rješenja tih problema, sjaj novih projekata brzo će izblijediti, ostavljajući građane razočarane i frustrirane.

Prenosi N1