Na današnjoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, u okviru tačke zastupnička pitanja i inicijative, raspravljalo se o pronalaženju rješenja za dugogodišnji problem zaustavljanja taksi vozila na stajalištima javnog gradskog prijevoza. Ova tema ponovo je otvorena na osnovu ranije podnesene inicijative zastupnika Aljoše Čampare (NiP), koju su podržali ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica i ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.
Čampara je inicijativu pokrenuo još u junu ove godine, nakon brojnih pritužbi taksi vozača koji su zbog postojećih zakonskih ograničenja i zabrane zaustavljanja na stajalištima bili izloženi kaznama i problemima u svakodnevnom radu. Prema njegovim riječima, trenutni propisi onemogućavaju taksistima da preuzmu putnike na frekventnim gradskim lokacijama, što im otežava poslovanje i često ih prisiljava na nepropisno zaustavljanje.
Izmjene Zakona o taksi prijevozu
Prethodnih mjeseci zastupnik Čampara i resorni ministri Katica i Šteta radili su na pripremi zakonskih izmjena koje bi riješile ovaj problem. Dogovoreno je da će Vlada Kantona Sarajevo na jednoj od narednih sjednica razmatrati izmjene i dopune člana 11. Zakona o taksi prijevozu u KS, kako bi se omogućilo da taksi vozila, pod određenim uslovima, koriste stajališta javnog prijevoza.
Čampara je u obrazloženju naveo da zabrana zaustavljanja taksistima na stajalištima nije u skladu s praksom drugih kantona i gradova, te da se takva vozila u skladu s federalnim Zakonom o cestovnom prijevozu u FBiH također smatraju dijelom javnog prijevoza putnika.
„Postavljanje kamera na autobuskim stajalištima svakako je hvale vrijedan projekat koji doprinosi sigurnosti svih učesnika u saobraćaju, ali je u praksi pokazano da je potrebno izuzeti taksi vozila iz zabrane jer i ona pružaju uslugu gradskog prijevoza“, poručio je Čampara.
Inicijativa za zaštitu taksi stajališta
Na sjednici je učinjen i korak dalje u zaštiti prava taksi prijevoznika. Zastupnica Elza Gaković i predsjedavajući Skupštine KS Elvedin Okerić podnijeli su inicijativu za izmjene i dopune Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, kojom se traži pooštravanje kaznenih odredbi za vozače koji nepropisno parkiraju na taksi stajalištima.
Kako je istaknuto, učestale su pojave nesavjesnih vozača koji parkiranjem na označenim taksi mjestima onemogućavaju taksiste da obavljaju svoj posao. Trenutno, kazna za ovaj prekršaj iznosi 40 KM, što se pokazalo kao nedovoljna mjera odvraćanja. Zastupnica Gaković predložila je povećanje kazne na 200 KM, kako bi se takvo ponašanje svelo na minimum.
„Ovo nije samo pitanje kazne, već i poštovanja profesionalnih vozača koji svakodnevno pružaju javnu uslugu. Povećanjem kazni za nepropisno parkiranje na taksi stajalištima osigurali bismo veći red u saobraćaju i unaprijedili kvalitet taksi usluga u Kantonu Sarajevo“, istakla je Gaković.
Prepoznata potreba za sistemskim rješenjem
Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta podržao je obje inicijative, naglasivši da će Ministarstvo aktivno raditi na uspostavljanju jasnih pravila za taksi stajališta i boljoj koordinaciji s općinama i nadležnim inspekcijama.
„Cilj je da pronađemo rješenje koje neće stvarati probleme ni javnom prijevozu ni taksi vozačima, ali koje će biti jasno, pravedno i primjenjivo u praksi“, rekao je Šteta.
Na kraju sjednice zaključeno je da se pitanje regulacije taksi stajališta mora rješavati zakonski i sistemski, uz uvažavanje potreba svih učesnika u saobraćaju. Vlada Kantona Sarajevo najavila je da će na narednoj sjednici razmatrati izmjene i dopune Zakona o taksi prijevozu, kako bi se stvorili uslovi za efikasniji i pravedniji sistem taksi usluga.