Prva generacija školovanih pilota i aviomehaničara – operatora Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS), koji se od prošle godine obučavaju u Flight Academy Montenegro, stigla je do posljednje faze školovanja. Ispred njih su sada završni teorijski ispiti, neophodni za sticanje CPL/H licence (Commercial Pilot Licence/Helicopters), nakon čega će uslijediti praktični trening letenja na helikopteru Bell EPX 412 u Sjedinjenim Američkim Državama.


Završni ispiti i trening u SAD-u

Po završetku obuke u Podgorici i polaganju teorijskih ispita, piloti će otputovati u SAD na praktični trening gdje će savladati upravljanje helikopterom tipa Bell EPX 412, koji je ujedno i model koji MUP Kantona Sarajevo nabavlja za svoju helikoptersku jedinicu.

Po povratku iz SAD-a, piloti će posjedovati važeću CPL/H licencu i dovoljan broj sati letenja za zvanje kopilota, nakon čega će nastaviti sticati iskustvo i potrebne sate za zvanje pilota, a potom i kapetana.

Aviomehaničari-operatori, koji zajedno s pilotima prolaze obuku, uspješno su položili 14 od 15 ispita i već stekli značajno praktično iskustvo. Literatura koju koriste u nastavi usklađena je s tehničkim standardima proizvođača helikoptera Bell.

Prema zakonskim propisima, za zvanje aviomehaničara-operatora potrebno je tri godine praktičnog rada, dok su polaznici do sada stekli godinu i po iskustva. Nakon školovanja, radit će pod nadzorom certifikovanih mehaničara dok i sami ne ispune uslove za dobijanje certifikata.


Katica: “Ponosan sam na naš tim”

Povodom početka završne faze obuke, polaznike je u Podgorici posjetio ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica, koji je izrazio zadovoljstvo napretkom i profesionalnošću mladih polaznika.

Veoma sam ponosan na naše momke. Ispunili su sve zadatke u predviđenom roku, a sada ih očekuje najteži dio. Ne sumnjam u njihov uspjeh jer vidim kolika je njihova motivacija – i to je ono što me posebno raduje,” izjavio je Katica.

On je potvrdio da se proizvodnja helikoptera u SAD-u privodi kraju, te da se u narednom mjesecu očekuje tehnički prijem letjelice. “To ne znači da ćemo vršiti pritisak na polaznike. Ključno je da steknu potrebno znanje i obuče se za let na helikopteru koji nabavljamo. Naši piloti će u početku biti kopiloti uz iskusne kapetane, a kasnije će samostalno upravljati letjelicom,” dodao je Katica.


Iskustva polaznika

Pilot Adnan Salihagić, jedan od članova prve generacije, opisao je dosadašnje izazove i faze obuke:
“Početak je bio najteži. Tokom ljeta u Podgorici temperature su dosezale i 43 stepena, a mi smo letjeli gotovo svakodnevno. To je bio najzahtjevniji praktični dio. Sada nas čeka teorija – 15 predmeta, od meteorologije i navigacije do zračnog prava i poznavanja vazduhoplova.”

Salihagić je objasnio da će se ispiti polagati elektronski, uz vremensko ograničenje od 60 do 90 minuta po predmetu. Za prolaz je potrebno najmanje 75 posto tačnih odgovora, a svi ispiti su na engleskom jeziku.


EASA potvrdila kvalitet obuke

Uprava i instruktori Flight Academy Montenegro potvrdili su da je prije tri mjeseca Evropska agencija za sigurnost zračnog prometa (EASA) obavila redovnu kontrolu rada akademije i procesa školovanja polaznika iz BiH. Nadzor je, prema izvještaju, prošao bez ijedne primjedbe, čime je potvrđen visok standard obuke pilota i aviomehaničara MUP-a Kantona Sarajevo.

Ova generacija budućih pilota do sada je ostvarila više od 150 sati naleta, dok im je za polaganje CPL/H ispita potrebno ukupno 200 sati. Njihov napredak označava početak stvaranja vlastitog kadra za helikoptersku jedinicu MUP-a KS, koja će imati ključnu ulogu u zaštiti građana, potragama, spašavanju i drugim sigurnosnim zadacima.

EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW EWRW