Prva generacija školovanih pilota i aviomehaničara – operatora Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS), koji se od prošle godine obučavaju u Flight Academy Montenegro, stigla je do posljednje faze školovanja. Ispred njih su sada završni teorijski ispiti, neophodni za sticanje CPL/H licence (Commercial Pilot Licence/Helicopters), nakon čega će uslijediti praktični trening letenja na helikopteru Bell EPX 412 u Sjedinjenim Američkim Državama.
Završni ispiti i trening u SAD-u
Po završetku obuke u Podgorici i polaganju teorijskih ispita, piloti će otputovati u SAD na praktični trening gdje će savladati upravljanje helikopterom tipa Bell EPX 412, koji je ujedno i model koji MUP Kantona Sarajevo nabavlja za svoju helikoptersku jedinicu.
Po povratku iz SAD-a, piloti će posjedovati važeću CPL/H licencu i dovoljan broj sati letenja za zvanje kopilota, nakon čega će nastaviti sticati iskustvo i potrebne sate za zvanje pilota, a potom i kapetana.
Aviomehaničari-operatori, koji zajedno s pilotima prolaze obuku, uspješno su položili 14 od 15 ispita i već stekli značajno praktično iskustvo. Literatura koju koriste u nastavi usklađena je s tehničkim standardima proizvođača helikoptera Bell.
Prema zakonskim propisima, za zvanje aviomehaničara-operatora potrebno je tri godine praktičnog rada, dok su polaznici do sada stekli godinu i po iskustva. Nakon školovanja, radit će pod nadzorom certifikovanih mehaničara dok i sami ne ispune uslove za dobijanje certifikata.
Katica: “Ponosan sam na naš tim”
Povodom početka završne faze obuke, polaznike je u Podgorici posjetio ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica, koji je izrazio zadovoljstvo napretkom i profesionalnošću mladih polaznika.
“Veoma sam ponosan na naše momke. Ispunili su sve zadatke u predviđenom roku, a sada ih očekuje najteži dio. Ne sumnjam u njihov uspjeh jer vidim kolika je njihova motivacija – i to je ono što me posebno raduje,” izjavio je Katica.
On je potvrdio da se proizvodnja helikoptera u SAD-u privodi kraju, te da se u narednom mjesecu očekuje tehnički prijem letjelice. “To ne znači da ćemo vršiti pritisak na polaznike. Ključno je da steknu potrebno znanje i obuče se za let na helikopteru koji nabavljamo. Naši piloti će u početku biti kopiloti uz iskusne kapetane, a kasnije će samostalno upravljati letjelicom,” dodao je Katica.
Iskustva polaznika
Pilot Adnan Salihagić, jedan od članova prve generacije, opisao je dosadašnje izazove i faze obuke:
“Početak je bio najteži. Tokom ljeta u Podgorici temperature su dosezale i 43 stepena, a mi smo letjeli gotovo svakodnevno. To je bio najzahtjevniji praktični dio. Sada nas čeka teorija – 15 predmeta, od meteorologije i navigacije do zračnog prava i poznavanja vazduhoplova.”
Salihagić je objasnio da će se ispiti polagati elektronski, uz vremensko ograničenje od 60 do 90 minuta po predmetu. Za prolaz je potrebno najmanje 75 posto tačnih odgovora, a svi ispiti su na engleskom jeziku.
EASA potvrdila kvalitet obuke
Uprava i instruktori Flight Academy Montenegro potvrdili su da je prije tri mjeseca Evropska agencija za sigurnost zračnog prometa (EASA) obavila redovnu kontrolu rada akademije i procesa školovanja polaznika iz BiH. Nadzor je, prema izvještaju, prošao bez ijedne primjedbe, čime je potvrđen visok standard obuke pilota i aviomehaničara MUP-a Kantona Sarajevo.
Ova generacija budućih pilota do sada je ostvarila više od 150 sati naleta, dok im je za polaganje CPL/H ispita potrebno ukupno 200 sati. Njihov napredak označava početak stvaranja vlastitog kadra za helikoptersku jedinicu MUP-a KS, koja će imati ključnu ulogu u zaštiti građana, potragama, spašavanju i drugim sigurnosnim zadacima.